Gå till innehåll
torsdag 19 september 2024
Dadid

Frågor kring Johnson / Evinrude 40 / 50 -1991

Rekommendera Poster

Jag skall i dagarna börja ta itu med en Johnson 40 som okulärt tycks ha levt ett kärlekslöst liv. Då jag aldrig pysslat med utombordsmototer har jag flera frågor och är glad för alla tips och idéer.

Jag har köpt en begagnad trim/tiltenhet som skall ersätta den ihopbekade befintliga tilten. Något särskilt att tänka på vid bytet?

Jag har köpt ett nytt reglage med annan färg på ledare och annan kontakt. Kan man köpa en ny kontakt till motorkablaget och var finner man én sådan? Hur skall ledarna kopplas?

Växelhuset är renslipat då det var ärjat. Skall jag börja med etchprimer eller är det rent av bättre med ren epoxy innan slutlack? Bör jag separera växelhuset från riggen och måla in i skarven?

Vet någon hur hålbilden för montage på akterspegeln ser ut? Jag skulle vilja få tillverkat en lång bricka som sammanbinder båda de övre bultarna.

Jag kommer troligen att komplettera denna tråd med fler frågor och hoppas på svar som kan vara till hjälp för mig och andra.

Vänligen Dadid



Senast ändrad av Dadid | 21 juni 2008 | 21:42



Senast ändrad av Dadid | 23 juni 2008 | 19:08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Svwerker som i en annan tråd svarade på frågan m hålbilden:

Mellan de övre hålen är det 12,9 eller 327,66 mm, mellan de nedre är det 9,9 eller 251,46 mm. Mellan övre och nedre 8 eller 203,2 mm.

/Dadid

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...