Gå till innehåll
tisdag 19 november 2024
nirilli

108 beg Bavarior till salu på Blocket

Rekommendera Poster

Köp Bavaria snabbt och sälj den ännu snabbare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad du avser med inlägget?

Slog på skoj på Sea Ray - hela Sverige på Blocket - och fick upp dryga 500  - jag vet inte hur man ska tolka det.

Sea Ray

Alla 1 - 50 av 512 Privat, 381 Företag, 131

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

416st Albin 315 maxi ja listan kan man ju göra låååång...Skrattande mao mycke begagnat nu när folk kan låna pengar till någe större....Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är nog snarare så att många vill göra sig av med båten nu när räntan och inflationen är på väg upp. Sweboat räknar med att nybåtsföräljningen minskar med10-20% under 2008, jämfört med 2007. Beg marknaden verkar också vara ganska sval, många objekt och optimistiska priser. Att få ut 3-400´ för en Maxi 95, Nova, Comfortina eller liknande är nog tufft idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

och 565 båtar av märket Flipper...

Undergången torde vara nära!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att det finns ett antal Bavarior till salu är väl inte i sig så märkligt, då det säljs ett ganska stort antal av dessa båtar. Det märkliga i såna fall är väl att båtarna som är till salu är förhållandevis nya.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är skitenkelt! Bavarian är en poppis charterbåt, och efter några år av uthyrning byter man ut den - precis som man gör med hyrbilar, leasingbilar etc etc. Inget skumt med det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorterar man rätt så blir det bara 70 när man plockat bort de som är för uthyrning och Bavaria är önskvärt inbyte.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Betyder detta att det kommer att bli mer plats i skärgårdarna för oss som behåller våra båtar?

Inte mig emot Skrattande

mvh
R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad  nirilli tycker om Bavaria är ju ingen hemlighet.

Tycker ändå att det är rätt många nya (01-08) Bavarior som säljs av privatpersoner.

Om man nu tycker att 01 är nytt. För mig är det ganska nytt.

Det kan finnas många orsaker till att man säljer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo jo men det finns ju många modeller av Bavaria. t.ex Albin Cumulus fanns det 13st på blocket och skall man gämföra med en Bavaria så får det ju bli 30 cruiser som är närmast i storlek även om den är betydligt större och av Bavaria 30 fanns det 3st till salu på blocket (jag räknar givetvis inte dom som är till uthyrning) av Bavaria 30 är det ca 1,5% av dom som finns i Sverige och det är ju inget konstigt med det. Vad gäller Albin Cumulus vet jag inte hur många det finns men räknar man med att 1,5% ligger på blocket så borde det finnas minst 867st annars har dom en större andel ute på Bocket.

Mvh  En nöjd Bavaria ägare sedan 2005

ps. Troligtvis säljer även jag Bavarian inom något år men då blir det till en ny Bavaria 40 Vision   

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Denne nirili,hva er det han vil med dette innlegget?Dersom det ikke skulle være mange Bavariar til salgs,vil det være merkelig.De selger jo alene mere båter en nesten alle andre merker tilsammen!!

Det er mer merkelig at det er like mange eller fler av andre merkertil salgs.Skulle man dømme etter at dette har med missfornøydhet å gjøre,så er det mange missfornøyde eiere av Maxi/albin osv. osv

mvh

fem@il

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förmodligen är han väl bara avundsjuk, han äger ju bara en Albin cumulus själv och det är inte mycket att komma med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nirilli, du  e bara som vanligt...........

Senast ändrad av dara | 13 augusti 2008 | 16:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad vill du säga med inlägget ovan?
En Albin Cumulus är bra mycket bättre än en motorbåt. Vad har du själv att komma med?

Vad vill jag säga med detta inlägg?
Är troligvis bara trött...

Snart är det helg och segeltävling. Hurraaaaaaaaa! (det var nog det jag ville säga)

mvh
R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med om att det är många bavarior till salu, därför kanske vi kan styra samtalet lite för att få reda på om det är många eller inte.

Hur många Bavarior säljs i sverige per år? 100 båtar? isåfall kanske det innebär att båtarna byts var 10:e år ungefär för det är väl ungefär 10 år som Bavaria sålt många båtar i Sverige.

Det som egentligen är intressantare än att det är många till salu är: blir dom sålda eller ligger dom kvar vecka efter vecka som de flesta båtar verkar göra för att ägarna tror att nån är villig att betala lika mycket för en begagnad båt som för en ny?

Är det inte så att väldigt många har ökat på huslånet (prisstegringen på hus och låga räntor) för att köpa ny båt och nu när räntorna går upp är det inte lika kul att ha båten som nu kostar 5000 kr i månaden istället för 2500 kr amorteringar underhåll m.m.

Personligen tror jag att de flesta annonsörer på blocket måste halvera prislappen för att bli av med båtarna, kommer dom göra det eller har dom båtarna på annons för att testa av marknaden? Hur många köper ny båt innan de sålt den gamla?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jadu, då bavaria står för 40% av nybåtsförsäljningen av alla segelbåtar i Sverige så är det kanske inte så märkligt? Bavaria har kanske inte världens bästa kvalitet nej, men man får mkt båt för pengarna. Visste ni att det enbart tar 10 dagar från tom form till färdig bavaria och att det rullar ut 4 000båtar/år från bavarias fabrik.

//Johannes

Senast ändrad av TenZer | 17 augusti 2008 | 02:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som betraktare instämmer jag med sista stycket.

Naturligtvis är det så att marknaden styr prisbilden, men för mig är det otroligt att det går att sälja ex. en Maxi 95 från slutet av 70-talet för 350.000kr eller en 25-år gammal Comfortina, Nova eller Contrast 33 för nästan en halv miljon!!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är om det går att sälja båtarna för detta? Är det verkligen nån som köper dom eller har säljarna kvar båtarna?

Personligen skulle jag vilken dag som helst hellre köpa en First 31.7 med segel ny för 843.000 kr som jag sett annons på - än en Comfortfina från -83 för ca 500 000 kr. 

Och hur resonerar de som säljer en några år gammal Bavaria för lika mycket som en ny kostar? Blir båtarna sålda?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...