Gå till innehåll
onsdag 25 september 2024
jeensa

Ryds 620 - åsikter?

Rekommendera Poster

Har läst en hel del trådar om ryds 568 där ägarna verkar toknöjda. Har nu ändå fastnat för 620 gts då hela familjen ofta ska åka med samt att båten ska gå på fiskeresor i ofta hårt väder, då känns det bättre med en storlek över 568:an. Någon här som har en 620 eller testat en sådan?? Med 150 hk på gaveln bör man ju inte få problem ens när båten är maxlastad tycker jag??  Har åxå tittat på Anytec 622 men tycker den ger mer arbetsbåts-kännsa än ryds...

mvh jensa



Senast ändrad av jeensa | 19 juni 2008 | 14:32



Senast ändrad av jeensa | 19 juni 2008 | 14:32

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en Ryds 20 gts , enda skillnaden är att min har en inombordare , är supernöjd med båten , även jag fiskar en del och det är gott om plats för redskap och fiskare , båten är mycket stabil,kränger inte så mycket när man står vid relingen . Det är plats för 4st. bakom styrpulpeten och med sidosatser ytterligare 2 till . En båt som fungerar för fiske och och en tur med familjen för sol o bad , och med motorn som sitter i är det inga problem med att dra någon på vattenskidor eller andra flytleksaker , Exempel....vi var 5 st i båten och det blåste ca 10 m/s med vågor på 0,5 - 0,8 meter och gps:en visade 40,9 knop....Skrattande 

Lycka till med ditt båtval  Mackan.

post-10000865-1394235516,6072_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har själv en 568 och tycker inte du kan välja fel med en 620.

Håller med dig i din egen analys om att storlek är viktigt.ordentligt med V botten är en annan grej då sjön reser sig högre.V botten kostar effekt så häng på den vad den är max specad för

//Thorax

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för era snabba svar!!

Jag tror och hoppas att båten blir lika trevlig att äga som den ser ut att vara.

Naturligtvis ska motorn motsvara båtens kapacitet, i annat fall blir det ju oftast en trög och trist båt att köra. Vid eventuell försäljning i framtiden så tror/inbillar jag mig att den e mer lättsåld när köparen märker att båten svarar bra på gas osv än om den skulle kännas undermotoriserad. Visst drar en 150-hk motor en del bränsle men det gör ju åxå en (för)liten motor som tvingas jobba livet ur sig när båten blir tungdriven....

Ska försöka mig på en provkörning snarast så kanske man faller för köplusten ;-)

 

mvh jeensa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...