Andreasp 3 Postad 19 Juni , 2008 Hej på Er Jag har en Mercrusier 3,7L med Alpha 1 drev. Mitt problem är att när jag skall ut från min plats så dör motorn när jag lägger i backen, även om jag låtit motorn bli varm. Att köra fram är inga problem. Det som är lite konstigt är att när jag kört fram så kan jag lägga i backen utan problem. Är det någon som känner igen problemet och kanske har en lösning? Trevlig midsommar på Er alla Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 19 Juni , 2008 Det låter som att mikrobrytaren som tillfälligt bryter tändningen vid växling behöver justeras. Om du låter en kompis växla några gånger fram och back samtidigt som du observerar hur den rör sig så ser du hur den fungerar. Trevlig midsommar! Hälsningar Patrik Senast ändrad av Patrik_ | 19 juni 2008 | 13:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreasp 3 Postad 27 Juni , 2008 Hej på Er igen Jag tittade lite på inställningarna och det såg bra ut, jag fick sedan tipset att växla mera bestämt och det funkade bra, så det var nog mest att jag inte tog i som man skulle. Tack för den hjälp jag fick och ha en skön sommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser