bollem 0 Postad 18 Juni , 2008 Står i valet mellan att köpa båt. Antingen elbin 21 eller en albin 25 2 vuxna och två barn, Det som talar för albin 21 är: Större sittplats bak, bättre pris,köksdel ute. Fördelar albin 25 är akterurff och större båt. Soppaförbrukningen verkar ligga på samma. Någon som har något köptips. Ingen mening att komma med tips om andra båtar då det bara finns dessa förtillfället. Skulle vara kul med snabba tips, då köpet troligen blir i helgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 18 Juni , 2008 Albin 25 alla gånger skulle jag säga....ni kommer uppskatta det när ungarna kan sova för sig iaf halva natten. kolla min blogg nedan för info om vad som kan vara värt att titta extra på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 18 Juni , 2008 Finns oxå en variant som heter albin 25 fisherman, som är en 25a utan akterruff. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 19 Juni , 2008 Har erfarenhet av 21an under ungefär 3 år.Under kortare tid med barn i 8-10 års ålder Allt beror nog på vilken ålder ungarna är i (trångt m kojerna)och om Ni tänker övernatta o leva i båten. Som dagtursbåt med önatt enstaka nätter fungerar 21 bra med barnen,med två vuxna även under längre perioder helt ok.Med O 22 motor gick den bäst i 5.5 knop.Motorn är heller inte helt problemfri, fick skruva mycket bla med förgasaren,den sk plungen? gjorde oxå att vevaxeln gick. I Er sits skulle jag satsa på en 25a,Lagom dyr,lätt att bli av med ev som inbyte.Antar att Era barn är små då ger höga sarger i sittbrunnen ett bra skydd.Nyare skroven ger oxå litet mera fart, när ungarna tröttnat totalt o man bara vill hem...Dom 30-35 tkr som skiljer i pris lägger jag nog på 25 an. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Overlander 0 Postad 19 Juni , 2008 Albin 25 alla gånger mer plats för barnen och dessutom uppskatar barnen ett eget krypin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 19 Juni , 2008 Kul med snabba svar. Barnen är inte små längre 16 och 12 år. Så det får väl bli albin 25:an. Får åka och kolla på den imorgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 26 Juni , 2008 Jaha, då var man för sent ute igen då. albin 25:an blev såld. Ska man slänga pengarna på en 21:a eller någon som har något annat förslag. Har kollat på snipor men vet ej vilken man ska köpa. Har ca 100000:- att lägg ut på en båt. Och helt plötsligt hittar man ingenting:( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 26 Juni , 2008 Denna gillar jag, för dom har tagit bort akterruffen. Bra pris verkar det också vara: http://www.blocket.se/vi/16927495.htm?ca=8_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 26 Juni , 2008 Denna modell har jag alltid gillat oxå: http://www.blocket.se/vi/16645401.htm?ca=8_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 26 Juni , 2008 Annars så har du ju Winga 25, helt klart en bra båt, kompisen har en sådan, ganska rymlig faktiskt. finns både med o utan mast http://www.blocket.se/vi/16640021.htm?ca=14_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 26 Juni , 2008 Tack för tipsen, enda problemet är att jag bor i västernorrland,finns inte en enda passande båt där. Börjar få panik..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 26 Juni , 2008 http://www.blocket.se/vi/16778585.htm?ca=6_s Var det denna Du menade???? Annars dit o känn efter........ Vänta hellre på 25 än att desp. köpa nåt som Du inte kommer att bli nöjd med o kanske tom förlorar pengar på!!!!åldern på barnen gör önatt inte särkilt trevliga...sova under kapellet på litet korta soffor gillar ingen i längden. Lycka till!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 27 Juni , 2008 Jo det var den som jag tänkte köpa. Har nu hittat en myra 25 med en 4cyl perkins. Men enligt ägaren så drar den 1 liter per distans. Kan det verkligen stämma? LÅter mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 27 Juni , 2008 Förbrukningen vet jag inte något om men båtens sjöegenskaper är iallafall mycket goda enligt flera tester som jag läst. tänkte själv köpe en Myra för ganska länge sen men den blev ...såld innan jag hann kolla.Satt har jag för mig en B16 alt. 20 i detta ex. Motorhuven och nivåskillnader vid förarplats var litet bökigt men hela taget en enkel men bra byggd båt är mitt intryck. Har för mig att det faktiskt gick att ligga o sola på akterrufftaket tom....var inte heller ståhöjd i ruffen för mig 1,82, Berätta om dina egna intryck när Du kollat!!!! MaaS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 28 Juni , 2008 Om du tänjer på budgeten lite så kan du även hålla ögonen öppna för Krabat 740, en trevlig båt tycker jag. Men risken är väl överhängande för att det blir en bra resa för att hitta rätt båt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 1 Juli , 2008 Det blev något helt annat. En 7meters snipa (sjögren 69) Den får duga att puttra runt med i sommar. Tack för tipsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser