Micklar 0 Postad 18 Juni , 2008 Hej, Ska koppla in ett cav-filter i helgen om jag får tid. Jag misstänker att de två pluggar som sitter där inte är riktigt rätt (ej koniska gängor) eftersom jag bara kan dra in dom ca 2 varv, sen är det stopp. Ser ut som vanliga muttrar också. Var kan jag hitta plugg med rätt gänga? 1/2 tums UNF-20 gänga? Enligt min lokala båtshop, Båtaccenten så säljs dessa pluggar ej löst utan följer med filtret nytt. Någon som vet om man kan köpa dessa, eller om jag kan täta de pluggar jag har med typ gäng-tejp eller liknande. Är förresten rörgänga= konisk gänga? Filtret är VP-s. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjove 1 Postad 18 Juni , 2008 Dom hittar du hos vilken penta cervice som helst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklar 0 Postad 18 Juni , 2008 Det var ju det jag tyckte också. Båtaccenten säljer ju både filter och reservdelar så jag tyckte att de verkligen borde ha, men icke. Ska jaga vidare imorgon och kolla så får vi se. Ska ju givetvis vara 1/4 på pluggen om någon lade märke till att jag skrev fel. Tack för svaret. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser