Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
Souba

Hjälp med Gästhamn och tips i stockholm

Rekommendera Poster

Hej. Vet inte om det är rätt forum men vi testar:-) Har nämligen planer på att ge mig ut i skärgården i sommar med min lilla motorbåt. Tänkte åka från Nynäshamn till Stockholm. Finns det någon gästhamn som är ganska centralt då vi tänkt ta in på något hotell i staden? Helt ny inom skärgården så alla tips om resväg/sevärdigheter är väldigt välkommna!

MVH:David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee

På Djurgården har du valdemars udde tror jag den heter, ligger precis vid grönan. Gå gärna in vid Bullandö marina efter vägen, om ni tar den vägen. God mat och mack samt gästhamn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det tackar jag för. Några mer tips? Vet någon om det är svårt att få plats? Ca Kostnad? Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De här två hamnarna ligger hyfsat nära stan.
http://www.maringuiden.se/gasthamnar/;hamn=112
http://www.maringuiden.se/gasthamnar/;hamn=111

Ring och fråga om de har plats ungefär när du ska komma. En snabb check igen på morgonen om de fortfarande har plats.

En bra naturhamn att sova i som mellanstation innan man åker in till stan är Napoleonviken på Stora Ägnö:
Lat: N 59º 14' 16.96
Long: E 18º 24' 4.61
Skyddad för de flesta vindar. Ofta kommer en liten båt med tidningar och färsk morgonfralla vid 9-tiden. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du kan tänka dig att betala 140 kr i slussavgift (tur och retur, man betalar när man går ut från Mälaren) och vågar lämna båten obevakad så kan du ligga gratis i Gamla stan mot boj vid Korhamnstorg precis innanför Karl-Johanslussen. Mer centralt går inte att få.

post-21399-1394235516,3258_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...