Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
citymichael

B20 AQ130?? med Weber 36/36 DCD problem

Rekommendera Poster

Har provat med nytt bränslefilter, bytt slang från tanken, kopplat på lös tank, gått igenom tändningen, bytt nålventil i förgasaren men ändå köver den sig efter en kort stund på fullgas, det kommer fram soppa för filtret är fullt hela tiden. Har pratat med MISAB i GBG som sålt förgasaren och de sa att jag skulle byta nålventil vilket gjordes igår, det blev betydligt bättre men löste inte problemet helt. Finns det någon som har något mer tips ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev verkar det inte vara problemet då filtret är fullt med soppa hela tiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Filtret i min båt sitter mellan pumpen och förgasaren, är ett vanligt enkelt pappersfilter... Har inget filter mellan tank och pump.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok men om filtret sitter lägre än förgasarna kommer ju ändå förgasarkopparna tömmas trots att filtret är fullt. Tror fortfarande pumpen e slut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det var en annan vinkling, filtret sitter ju i och för sig nästan på samma höjd dom förgasaren men ändå lite nedanför. Kan man montera elektrisk pump för att ersätta den gamla mekaniska ? Det kanske är något med tändningen ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade samma problem förra året. Motorn gick på låg belastning men när jag drog på över 2000 varv så började maskinen efter ca 25 sekunder att bluddra och ville dö om jag inte drog av på gasen. Jag hade då fått skit i bränsleslangen och det tar ju en liten stund för fögasarna att tömma bränslet som finns i förgasarkopparna.

Obs! Kolla så att det inte sitter skit i bränsleröret i tanken.

Eftersom det tar en stund innan den börjar jävlas är det uteslutet att det skulle vara ett tändningsproblem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen, men i så fall är det nog nån skit i förgasaren för jag har skiftat till en helt ny lös tank med ny slang till pumpen. Trodde väl inte heller riktigt på tändningen just av den anledningen att den trots allt går en stund (olika lång tid känns det som oxå..) innan den börjar spöka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...