Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
hamlet66

trycktank

Rekommendera Poster

Har en dum fråga kanske

När jag köpte en begangnad båt nyligen följde det med två trycktankar, hittar inga luftskruvar på någon av dom, finns det jämt luftskruvar eller ska man vrida locket lite på vissa modeller, motorn är en johnsson 60 h 91. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På en gammal tank jag en gång ägde satt luftskruven i locket. Kan det vara så att man bytt ut locket till ett utan skruv.

Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, men är det då meningen att man ska skruva på locket, det är två gammla tankar i plåt och varifrån får dom annars luft ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På Yamaha tankar (plåtmodell 90 tal, vet ej hur det funkar på äldre eller nyare) behöver man inte göra något, troligen öppnas avluftningen automatiskt när man ansluter soppaslangen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lånar tråden, Någon som vet ifall det funkar med biltemas tankar i plast ifall man haft en org trycktank???

Alltså att lossa fästet och ansluta biltemas tank med en slangklämma...

///Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, du kan kapa slangen och trä den över nippeln på den nya tanken samt fästa med en slangklämma. Så har jag gjort. Men som jag skrev i tråden intill så undvik Biltemas tank, har dåliga erfarenheter av den. Billiga plasttankar finns på flera ställen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK.

Tack för snabba svar... Får nog iofs bli denna tillvidare finns ingen bättre att få tag på, på kort tid...

///Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...