Cristoffer 0 Postad 17 Juni , 2008 Hejsan! Är väldigt nyfiken och fundersam över vad jag har för båt. Några har sagt att det är en typ av fletcher menjag har ej hittat en likadan. Har letat ssom en galning överallt men utan resultat så nu vänder jag mig till er i hopp om att er kunskap ska hjälpa mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cristoffer 0 Postad 17 Juni , 2008 En bild till... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cristoffer 0 Postad 17 Juni , 2008 en annan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cristoffer 0 Postad 17 Juni , 2008 Glömde skriva att båten är djupt v-bottnad, och är ca 4,5 m lång och ca 1.3 m bred i aktern ifall detta skulle vara till någon hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 17 Juni , 2008 Hej, Om båten inte kan identifieras här så prova på boatlife punkt se Där brukar de kunna knäcka såna här nötter. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cristoffer 0 Postad 17 Juni , 2008 Ok då ska jag prova detta! Tack för tippset Bo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cristoffer 0 Postad 18 Juni , 2008 Har fått tipps på att de kan vara en Shakespear Waverunner men jag tycker inte det. Liknar dem i formen lite men inte mer. Sen fick jag något tipps om att det kunde vara en Riamar tydligen en pourtugisisk båt som byggt båtar från 60-talet och frammåt. Liknar en typ av deras men den är från 80-talet. Skulle kunna vara en sådan om den vore från 70-talet. tror nämnligen att den är ifrån det årtiondet. Men tyvärr så hittar jag inga bilder på dem från 70-talet. Har en annan bild på skrovet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cristoffer 0 Postad 24 Mars , 2009 Tjena alla igen , var ett tag sen denna tråden var aktiv . Har kollat runt lite nu i vinter angående vilken båt modell jag har. har hittat några som varit snarlika men inte funnit nogon som stämmer överens. ena stunden lutar det mot att vara en båt av Amerikanskt fabrikat och andra stunden en engelsk. Men det som stör mig mest är att när jag hade båten inlämnade i sommras ( 2008) på Nichlassons glas i Karlskrona för att montera framrutan var att det hade kommit en man dit och sagt att han hade haft en likadan båt. Jag var ju tyvärr inte på plats då han var där men frågade ägaren av firman om han sagt något om ad de va för modell, tyvärr utan svar. Detta gott folk måste ju betyda att det finns minst en till. Om det nu är så att det är ett hemmabygge så är det otroligt välbyggt och troligtvis inte den första båten den personen har byggt. Slänger ut mina sista tampar nu för att göra ett utterligare försök för att lokalisera båt modell eller den person som har byggt den! Snälla hjälp, skulle vara hur kul som helst att få reda på lite fakta om båten! Tack på förhand Cristoffer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Limpann 0 Postad 24 Mars , 2009 Vad ska man riktigt säga? Jag har själv en 4,20 lång 60-talare, men den har mycket rundare fördäck, likt ockelbo och selco. På den formen liknar det lite en 80-talare, men åandrasidan så lutar vindrutans form mot att det skulle vara något äldre. Det du kan tänka på är väl att plastbåtarna kom i mitten av sextiotalet. Rutan ser förresten ut att komma från en SAAB 99 eller liknande bil, eller inspirerad därifrån, vilket kan mena att det skulle vara en båt från början av 70-talet... Detta är dock bara löst spån, men det kan ju vara till någon hjälp. Har du hittat någon skrovnummer eller liknande? Det är lättare att identifiera båten isåfall. MvH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 24 Mars , 2009 Den liknar väldigt mycket en Terhi 450... hade en sådan i slutet av 70-talet/början på 80-talet... kan alltså vara en Terhi 450... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 24 Mars , 2009 Hej, jag har varit medlem på det här forumet och andra marina forum ett antal år och sett trådar som den här dyka upp med jämna mellanrum. Dom lever normalt i några dagar sen försvinner dom från första sidan och dör ut. Nu finns en nystartad sitewww.Boatspotting.sedär ni kan lägga upp bilder och annan beskrivning av båten. Det finns en kategori för den här typen av frågor. Ingen inloggning eller registrering krävs. Förhoppningsvis är det någon användare som känner igen båten och skriver i kommentarsfältet som är öppet för alla. Uppladdningen är enkel, välj Båtgalleriet - Ladda Upp Fil, välj sen de bild/bilder ni vill ladda upp. Placera dem i albumet Vad har jag för Båt - Hjälp mig så ligger dom kvar där så länge siten finns kvar. Testa, www.boatspotting.se/ det kostar inget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cristoffer 0 Postad 25 Mars , 2009 Jag kanske inte nämde detta men själva rutan är gjord av mig men inte rutbågen. den är original. Enligt den personen som hade haft en likadan var rutan mer vertikal, men detta tyckte jag inte var så fint så jag lutade den lite. Men tack ändån för dina funderingar!! Mvh Cristoffer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cristoffer 0 Postad 27 September , 2013 Hej alla, var ett tag sedan. Vet nu vad det är för någon båt. Det är en Global Mirage, engelsk speedboat som för övrig är till salu ifall nån skulle vara intresserad. Tänkte att jag nämner detta för er som legat sömnlösa för mitt problem Ha de gott, nu väntar vi till sjösättning igen ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cristoffer 0 Postad 26 April , 2014 Hej alla, var ett tag sedan. Vet nu vad det är för någon båt. Det är en Global Mirage, engelsk speedboat som för övrig är till salu ifall nån skulle vara intresserad. Tänkte att jag nämner detta för er som legat sömnlösa för mitt problem Ha de gott, nu väntar vi till sjösättning igen ! Det var ingen Global Mirage utan en Global Sabre. Inget superkänt märke det heller, är nu såld med en liten tår i ögat Hoppas nu den nya båten ger mig lika många fina minnen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser