Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
snok

ingen olja i drevet

Rekommendera Poster

idag när jag skulle kolla oljestickan på drevet så fanns det ingen olja i drevet.vad kan oljan ha tagit vägen kan det ligga i drivknutsbälgen,inget vatten i drevet helt snustorrt vp sp-a1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du öppnat botten pluggen då ?

Olje nivån kanske bara är låg ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag fyllde på med exakt 2.6 liter innan sjösättning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta upp henne och skruva bort pluggarna, kommer det ingen olja är det nog dags att provtrycka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte vad du har för drev. På mitt VP290DP gäller att utslaget på oljestickan är mycket nivåkänsligt. Ibland när jag har fyllt på enligt spec. har jag fått fylla på extra för att se någon olja på stickan ö.h.t. När jag sedan har fyllt på småskvättar med extra olja har jag flera gånger lyckats fylla på för mycket. Det räcker troligen med ett mätfel på mindre än en dl när du fyller på för att du inte ska se något på stickan. Men du kommer i.a.f. inte ifrån att kolla oljenivivån genom att fylla på SMÅ portioner, att kolla om det finns vatten i oljan och om det finns olja i bälgen.

Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tog upp båten idag jag hade fyllt på för lite olja.nu är det rätt mängd i drevet.tydligen måste ha bildats en luftficka när hällde olja i drevet så man feltolkade oljestickan på drevet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...