MartinT 0 Postad 17 Juni , 2008 Hej. Har precis köpt en liten plastbåt och läst en massa trådar här om att polera upp plastbåtar alternativt måla om dem. Är det lönt att ge sig på att försöka polera upp en båt som är ordentligt blek? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 17 Juni , 2008 Självklart är det det. Med rätt grejer så blir båten som ny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 17 Juni , 2008 JA - det är alltid värt ett försök. Testa första på en liten bit på tex akterspegeln (eller annan plats). 1. Tvätta noggrannt. 2. Rubba med tex Autosol Polerkräm/kromglans. (Eller med mycket fint slippapper). Maskin kan underlätta större arbeten. 3. Vaxa. Klart! Ja jag vet att det går att göra det MYCKET mera omständigt - men detta är ett enkelt sätt att se om det är lönt att ge sig på det STORA jobbet att ta hela båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinT 0 Postad 18 Juni , 2008 Då ska jag ge det ett försök. Kanske till och med kan ge sig på en liten yta för att testa medan den fortfarande ligger i. Hade varit kul att få ordning på den.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 18 Juni , 2008 Jag kan lova dig att det är mer jobb att lacka båten än att polera den om du jämför bra utförda arbeten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 18 Juni , 2008 Autosol kromglans kommer göra underverk med din båt. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=152469 Senast ändrad av Yadis | 18 juni 2008 | 15:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vadensjo 0 Postad 18 Juni , 2008 Ja pollera går fint men om du inte har en riktigt bra pollermaskin så har du ett evighets jobb Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser