Gå till innehåll
söndag 23 mars 2025
Br0m

kapell lurad???

Rekommendera Poster

Hur tycker ni att jag ska gå tillväga om jag har fått ett kasst kapell???

1st akterkapell 2000x1800x1400.inte så stort.

passar inte helt 100 1st öljet fattas.

betala 9000:- (dyrt?)vad göra gubben vet att det inte passar, skulle kolla på det i helgen men blev sjuk.

ingen konsumenrådgivning i vår komun (Håbo) .Så jag vet inte vem jag ska prata med.

Hur mycket pengar kan jag kräva tillbaka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee

Går det inte att sy om och sätta dit en öljett? Är affären avgjord och ni har köpt det av en privatperson så kan ni knappast göra något. Annars har ni ju ångerveckan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,
Har den person som gjort kapellet varit ute och måttat på din båt? Jag har nämligen varit i kontakt med flera firmor under våren eftersom vi var nyfikna på att skaffa ett nytt kapell men det visade sig att utan besök vid båten så riskar man att få ett kapell med mycket dålig passform. Flera firmor ville inte sy eftersom de inte hade möjlighet att ta sig till båten. Det är nog svårt att få pengar tillbaka på ett jobb som är one off, om ni inte förhandlat om detta innan.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

9000 låter inte för dyrt, det är dyrt med kapell. Och kan du inte själv sätta dit öljetten som fattas?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte en privat person som har gjort det.Utan en 74årig tepetserare

trycka dit en öljet är det minsta problemet.

Det som retar mig är att han sa att det inte var några problem att sy efter det gamla och att gjort det många gånger förut.och Jag vet att det inte ska gå men...

Det gamla kapellet var SÅ kast. rutarna läckte ,vissa sömmar rann det om. läcker som det såll har en ny betydelse för mig nu.

kommer någ köra kapellet till honom i morgon onsdag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En firma som jag pratade med som var villiga att sy kapell utan att åka ut till båten sa att de skulle sprätta upp alla sömmar på det gammla för att få mer exakta mått. Problemet när man inte är ute i båten och tar mått är att det gamla kapellet kan ha krympt samt att det kanske inte heller har så god passform från början.

Efter ett antal turer fram och tillbaka så valde vi att reparera vårt kapell och det visade sig att detta var en mycket fördelaktigt beslut för oss. Istället för att punga ut mellan 15 till 20 tkr för ett nytt så kommer vi ha ett renoverat, tvättat och impregnerat kapell för runt 3 tkr som kommer att hålla några år till.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tidigare ägare har målat överbyggnad vit.och lite på kapellet. körde den acapella men det blev inte bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man skall aldrig köpa att de syr kapell efter det gamla. Har själv gått på den stöten. Ett gammalt kapell har krympt eller som i mitt fall töjt sig och det nya passade sällsynt uselt. Man skall alltid få ner dem i båten och mäta om.

Carl_Axel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Billigt är inte alltid bäst... Vänder man sig till en tapetserare som är fixat stolar i ca 50 år så finns det alltid en risk att grejerna inte passar 100%, därav priset. Frugan sydde nytt under vintern (efter gamla kapellet) och det blev inte heller som om ett proffs hade gjort det, men jag blev helt nöjd efter ett antal passbitar) Det får man ta om man vill spara.. Sorry,,, finns inga genvägar til framgång, sätt dit en öljett och njut av sommaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

priset sluta på 8500:-

nu sitter det okey.

jag är nöjd, visste att det inte går att sy efter det gamla.

Glad

Senast ändrad av Br0m | 21 augusti 2008 | 00:05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, sätt upp kapellet, numrera alla delarna med spritpenna, fotografera allt och plocka loss. sen är det bara att titta på TV och sprätta utav h-te, men som sagt, frugan var inte helt glad, för det var tungt.

Peter

post-24816-1394235638,6301_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...