Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Vadensjo

Vad kostar det att få bytat ryckutjämnaren Merc och alpha one

Rekommendera Poster

Hallå alla!!!

Är det någon som fått bytt sin ryckutjämnare på en akturiserad verksta som kan säga mig vad det skulle kosta ca ????? eller bara vad ryckutjämnaren skulle kosta ???.

Det är merc V8  med alpha one drev 1994.

skall lämna in nu i veckan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon sm fixat det själv som kan säga hur många timmar det tar ca ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beror väl på bl a hur händig du är, att du har verkstadshandbok till hands och alla verktyg som behövs och lyft (motorn måste väl ur). Låter som minst ett helgjobb. Kanske du har nån kompis som är motorkunnig, bilmek kanske? Marinmeckar är lite mer sällsynta och de lär ha fullt upp nu.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den sitter med 3 stycken skruv ialfall om du har den typen som har en infästningsplåt som ser ut sonm en triangel. Behöver nog inte lyfta ut motorn för detta, möjligt att du får ta bort sprängkåpan som sitter bak på motorn, annars som sagt 3 styck skruvar lossar du på 5 minuter sedan lika lång tid att skruva dit dom nya...

Drevet måste givetvis av för att förenkla det hela.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så ja nu var det fixat. Mekanikern satte på en störe ryckytjämnare jag tror det var till en big block. Men det skulle hålla bättre sa han och så den lite dyrare 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skönt att det löst sig för dig, kan ju vara intressant att få veta vad operationen kostade samt vad som var problemet med den gamla som gjorde att du tvingades byta  ?

Senast ändrad av Dykarn | 10 juli 2008 | 09:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ryckutjämnaren började slira! vad som var orsaken fråga jag inte. Tror att det är en slitage grej som bara kommer. Hela kalaset blev 12 500:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...