norpan 0 Postad 25 Maj , 2004 Hej. Jag är på jakt efter en bra (går bra i sjön, rymlig, kvalitetsbygge) akterhyttsbåt som är lämplig för 90 hk utombordsmotor. Den bör ha maxfart runt 30 knop eller mer. Längden bör väl bara runt 6 m. Några förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mange Postad 25 Maj , 2004 hej kika på sea star 600, bella 581, scantic 580l beror ju på hur nytt det får vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Micko Postad 25 Maj , 2004 Håller med mange. Sea Star är väldigt bra båtar. Dom går bra i sjön, bekväma, snabba. Dom gör ca 40 knop med en 90hk. Vill du ha lite info om en Sea Star så gå in på http://www.seastar.fi/sve/600xr_s.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mikael Postad 27 Maj , 2004 Hej, Kolla på TG båtar. De har en äldre modell 6000, och en nyare 6300, och en helt ny 6500 som är drygt 6 meter. TG båtarna är finska och konstruerade och byggda av en racerbåtskonstruktör, Tage Gustafsson. De är mycket lättdrivna och bra sjöbåtar med bra inredning. En 90 hk motor passar dem mycket bra, du kan se på hemsidan hur fort den kommer att gå med olika motorer och se bränsleförbrukningen som är mycket låg på TG båtar. Du kan läsa mer på TG båtars hemsida: http://www.tg-boat.fi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst olle Postad 22 Juni , 2004 Jag kanske har en TG 19 mittpulpet till ett bra pris motorn är på 60 hk . bara att höra av dig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norpan 0 Postad 22 Juni , 2004 Olle: det var inte många rätt där inte, frågan var akterhyttare, motorstyrkan ville jag ha till 90 hk. Jag är inte intresserad helt enkelt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mange Postad 22 Juni , 2004 Hej Norpan..fastnat för någon speciell akterhyttare än? Alltid kul att veta.. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norpan 0 Postad 22 Juni , 2004 Nej jag har inte fastnat för något än, har skjutit lite på det hela. Vi får väl se, Bella och TG verkar vara fina båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser