Mawi 1 Postad 16 Juni , 2008 Hej! Jag funderar lite på de riktigt billiga ( ca 1000-1500 kr) gummibåtar som finns på marknaden, någon som har erfarenhet av dessa? Har varit och kollat på de på Harald Nyborg: Kolla här som självkart inte fanns uppackade, men den känns ganska gedigen i materielet och rätt tung (ca 20-25 kg gissningsvis). Sedan finns ju också på typ Rusta och ÖB men dessa ser ju mer leksaksaktiga utt på bild. Någon som har erfarenhet av någon av dessa? Mest intressant verkar ju Harold Nyborgs. Rustas ÖB:s Jag skall självklart inte ha någon motor på utan bara möjlighet att ro in till brygga eller ut med ankaret någon eller några gånger per säsong. MVH Martin (som vet att man oftast får man vad man betalar för, men att det även finns dyr skit och ibland helt ok billiga grejor) Senast ändrad av Mawi | 16 juni 2008 | 16:26 Senast ändrad av Mawi | 16 juni 2008 | 16:27 Senast ändrad av Mawi | 16 juni 2008 | 16:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 16 Juni , 2008 Ja den måste väl duga om du bara ska ro i den, jag själv har en dinge och den blir man blöt i hursom . Jag hade med den på festen i mälarn förra året och naturligtvis ville man låna den, två st? Som skulle utforska ett vrak på ön mitt emot. Jodå, dom kom över och tillbaka också, men det hade varit bättre och rott utan kläder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 9 Juli , 2009 Har i dagarna tittat på ÖBs Bestway kostar nu 795:- o den ser helt ok ut. söker Du på nätet o hittar gummibåtsklubben så ser Du att den får bra betyg som första gummibåt o till dina behov!!!!! KÖP DEN!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 10 Juli , 2009 Ca 1-2 år sedan börjar limningarna (som inte är svetsar som på dyrare) att släppa. Vad du än gör, vik dom inte när luften är ur. vecken du får spricker ganska snart, men, men man får vad man betalar för. Har sett allt för många sådana gummibåtar som efter något år är mer slitna och läckande än än tex 20 år gammal Zodiak. Ge dig inte ut för långt bara och ta med dig riktig flytväst och nödraketer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 297 Postad 10 Juli , 2009 Vi gjorde ett test med Biltema/Jula/Rusta-utrustning. 3 sjömil på vättern. Det var mest årorna som pajjade :--) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser