Hussen 0 Postad 15 Juni , 2008 Har en B20, sjövattenkyld, där en köldplugg i limpan lossnat trots att jag hade båten inomhus. Nu har jag dessutom grå olja i motorn. Jag bytte olja; men hade inget filter. Har kört motorn igen men fortfarande grått. Mängden ökar dock inte, vilket gör att jag antar att det inte är vaten från kyllimpan, kan det vara gammal olja från ej bytta oljefiltret eller är det en topplockspackning. Är det någon som har en teori var jag kan felsöka först. mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbechampions 0 Postad 15 Juni , 2008 -sannolikt har toppen Tackat för sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fnulip 0 Postad 15 Juni , 2008 Sitter det en smörjoljekylare på motorn kan det vara skäl att kontrollera så inte den frusit sönder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 15 Juni , 2008 Håller med....åk till skroten och köp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hussen 0 Postad 15 Juni , 2008 låter i och för sig troligt att toppen är slut, men kan man felsöka annat också, för man ser ju inget på toppen utan att skruva bort den och så kanske felet är nåt annat. micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 15 Juni , 2008 Vatten i oljan ger en ljusbrun nougatliknande färg, läckande kompression ger en grå färg. Testa att ta ett kompressionsprov! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fnulip 0 Postad 15 Juni , 2008 Vatten i oljan brukar bli grått. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hussen 0 Postad 22 Juni , 2008 skörjoljekylaren var problemet! Tack fänrik! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser