roblin 0 Postad 15 Juni , 2008 Hej! Är det någon som vet var man justerar upp rusvarvtalet på en MD32, min är nu inställd på max c:a 3000 och varvar då 2600 med växel i. Max rusvarvtal enligt verkstadsboken är 4350 på MD32 i fritidsbåt. Jag skulle vilja öka så jag kan marcha c:a 3000. Det står inte i verkstadsboken var man justerar upp det, eller hur man gör. Senast ändrad av roblin | 15 juni 2008 | 19:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fnulip 0 Postad 15 Juni , 2008 Finns det ingen stoppskruv vid insprutningspumpen. Brukar finnas en skruv som man kan skruva på så ökar varvtalet. Inget att rekomendera att öka på det innställda varvtalet om du vill att motorn skall hålla länge. Maxrustalet du talar om är nog det varvtal som motorn klarar av före den havererar. Vet inte men tror den kan vara innställd på 3000 varv och kommer du inte upp i det varvtalet går motorn för tungt och du skall istället byta till en mindre propeller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser