Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
Ingrid2008

Snabb HJÄLP med värdering av min båt!

Rekommendera Poster

Kan någon ge mig en hint om vad min båt kan vara värd? På ett ungefär i alla fall...

Det är en s k SWISH passbåt, byggd av min far för runt 45-50 år sedan, efter ritning/beskrivning i tidningen Populär Mekanik 1958. Enl artikeln är båten speciellt konstruerad för Popular Mechanics av den kände amerikanske båtkonstruktören Glen L. Witt.

Min båt är i gott skick men behöver uppfräschas i lack etc för att bli som ny. Plastad utsida (botten). Har stått i båthus i alla år och mycket lite kört ö h t. Dock haft vattenkänning varje sommar pga högvatten - endast sötvatten. 2 stolar 1 soffa, lösa. Utombordsmotor finns, men osäkert hur/om den fungerar.

Har egna bilder, inga höjdare dock - tagna i dunkelt båthus. Vid sökning på nätet hittade jag ett antal bilder på Swish-båtar och denna är i stort sett identisk med den båt jag har:

http://www.glen-l.com/weblettr/webletters-3/wl33-swish1.html  (ta bort ev mellanslag)

Hoppas nu som sagt att någon snäll båtkännare kan hjälpa mig med ett ungefärligt värde, då båten är till salu. Stort tack på förhand!

Senast ändrad av Ingrid2008 | 15 juni 2008 | 12:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt svårt att värdera utan bilder/ingående beskrivning, men en så gammal hemmabyggd båt kan inte vara värd mer än några få tusenlappar.

Bäst betalt får du nog om du har tur och får kontakt med någon fantast/samlare av just denna båttyp. 

//df90

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...