happysix 44 Postad 15 Juni , 2008 hej. finns det någon som åkt sträckan barcelona-malaga och vet ungefär hur lång tid det tar och hur långt det är? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 15 Juni , 2008 En liten undran, har du inga sjökort över sträckan du skall segla? Om inte är det kanske dags att skaffa. Nautiska Kompaniet har ett bra utbud www.nautiska.se. Eller också lägger du upp sträckan i ditt navigationsprogram då får du också fram sträckan. Tar distansen / beräknad hastighet så får du tidsåtgången. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 15 Juni , 2008 självklart har jag det. båten ligger i barcelona just nu med alla sjökort i och denna rutt var ej med i beräkningen från början och eftersom jag inte hade något att räkna på så vänder jag mig hit, vill ligga steget före då jag snart ska resa hem med båten från Barcelona. caroline Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lods 4 Postad 15 Juni , 2008 Har inte seglat sträckan, men enl sjökortet är det ca 475 distans. Dvs ca 5 dygn om man håller 100 m/dygn /Lod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 15 Juni , 2008 tack!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser