PiOh 0 Postad 14 Juni , 2008 Jag vill ha ett bord mellan soffan och stolarna i min 59HT. Vill helst ha ett lagun bord, men då måste jag få fast fästet på ett bra sätt i sidan, vid fotsteget bakom stolen. Plasten där verkar inte så tjock och jag vet inte om det håller. Andra alternativet är pelarbord som skruvas i durken. Någon som har tips ? // Pierre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lenand 0 Postad 15 Juni , 2008 Ett tips! Har löst monteringen av Lagunstativet i min 59HT genom att limma samman teakbräder så att jag fått en distansbit som gör att stativet går fritt från soffans framkant. Fästplattan för stativbenet och distansen har fästs med rostfri gängad stång genom främre plywoodskivan till förvarings utrymmet under soffans sittdyna. Gängad stång med kupolmutter har använst till tre av fästhålen medan jag för det fjärde har använt en av de rostrfria skruvar som följer med lagunstativet. Detta för att vredet skall gå fritt. Har borrat ur bakifrån i teakdistansen för att komma åt att lägga dit en bricka och skruva på en mutter för det fjärde hålet. Slutligen har jag inifrån förvaringsutrymmet förborrat plywooden och dragit fast distansen med hjälp av en rostfri fransk träskruv. För att undvika att skada sig på de tre infästningar som är gjorda med gängstång kan kupolmutter användas istället för vanlig mutter. Kan fixa en bild på montaget nästa gång jag kommer till båten om någon önskar. lenand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PiOh 0 Postad 16 Juni , 2008 Hej Lenand! Det var just det, soffan sticker ut och jag hade räknat bort det alternativet. Men det hade du löst med distansbit. Ta gärna kort! Hälsningar Pierre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ullern 0 Postad 17 Juni , 2008 Min återförsäljare rekomenderade ett åttakantigt runt bord diam 55 cm, fästet monteras på locket till stuvutrymmet (durken). Pelaren och bordet går lätt att stuva undan i de främre stuvutrymmena. Genom att svänga runt stolarna, kan man sitta fyra pers. runt bordet. mvh Torbjörn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lenand 0 Postad 21 Juni , 2008 Hej! Här kommer en bild på den lösning som jag tidigare skrivit om. lenand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser