fluffe 0 Postad 13 Juni , 2008 Hej! Ett riktigt nybörjarmisstag/slarv från min sida. Jag glämde att lossa på luftningsskruven på tanken i båten... Som en följd av detta blev tanken hmmmmmmmm inte så lite ihoptryckt (både ovan o undersida...). Hur återfår min tank sin ursprungliga form??? Köpa ny eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 13 Juni , 2008 Dra åt luftskruven och ställ den i solen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 13 Juni , 2008 Eller töm den på bränsle och uppsök en verkstad el annan plats med tryckluft och tryck ut den med hjälp av luft! (försiktigt) Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinen 0 Postad 14 Juni , 2008 Töm på soppa, fyll med vatten och ställ i frysbox. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 14 Juni , 2008 Hehe, inte alla har frysbox i xxxxxxxlllll storlek men jag gillade iden(sedan att vatten bara utvidgar sig 8-10% vid frysning) det e vell bara att ta en lång mejsel eller kvast skaft o peta ut den igen.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunkelfink 0 Postad 14 Juni , 2008 jag tyckte ide´ n med att dra åt luftskruven å ställa den i solen borde funka, man har ju sett tankar som ser ut som fotbollar av att stå i solen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 15 Juni , 2008 Du är nog inte ensam om att ha gjort detta! Jag har gjort det och många andra. Solen såg till att lösa mitt problem. /K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 15 Juni , 2008 Ta det väldigt försiktigt med att trycka ut tanken. Gör det under kontroll dvs övervaka expansionen. Det är väldigt lätt att det blir sprickor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 15 Juni , 2008 Tryckluft tror jag är bökigt. Det ska rätt mycket tryck till och risk för sprickor. Stäng luftskruven och låt tanken stå i solen en stund. De tryck som då uppstär är tanken gjord för att klara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 15 Juni , 2008 Tror nog mest på solidén. Hade en jeepdunk i plåt ståendes i solen, den blev rund så man fick banka tillbaka den till sin vanliga form. Men ha lite koll så den inte jäser upp allt för mycket och tat lite lugnt när du öppnar luftningen sen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fluffe 0 Postad 18 Juni , 2008 Hej hopp! Gick ut direkt o ställde den i solen med silvertejp över mynningen (pga att metalldelen på locket med flottören på blivit sned o rätad...). Tejp sol fungerade och efter ngn timma var tanken som ny... Numer ligger tanken i med luftskruven ngt mer lossad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunkelfink 0 Postad 19 Juni , 2008 Kul att du fick till det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser