duckyours 0 Postad 13 Juni , 2008 Hej, Har sökt i forumet, men inte riktigt hittat vad jag söker. Min Thermic 2000 vill inte starta. Fläkten går, men det verkar som att den bara försöker tända i någon sekund. Hör heller inget från pumpen. Värmaren är urmonterad från båten för en översyn och är kopplad till en transformator som ska ge 12V. Jag har monterat en servicesats och t o m köpt nytt kretskort, men den vill ändå inte värma oss. Börjar bli lite frustrerad... Några förslag? Tack på förhand! / Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
albin25_anna 0 Postad 13 Juni , 2008 Hej Anders Kan det inte vara så att den inte får tillräkligt med ström från din transformator. Koppla ett bilbatteri till den så får du se att det blir fart på den. MNH // L-Å Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 13 Juni , 2008 En transformator lämnar växelström men värmaren behöver likström! Byt till laddat batteri och kolla så att pumpen levererar bränsle, att fotocellen inte är smutsig, och lufttillförseln är ok. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
duckyours 0 Postad 13 Juni , 2008 Tack så länge! Ska prova imorgon så får vi se... Fler tips mottages tacksamt även i fortsättningen. / Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
duckyours 0 Postad 15 Juni , 2008 Problemet löst! Tack så hemskt mycket för hjälpen! Jäkligt retligt att det va så enkelt bara... / Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
duckyours 0 Postad 16 Juni , 2008 En sak till: Är det någon som vet vad det är för gänga/dimension på skruven som ska hålla skorstenskåpan på en Thermic 2000? Min är borta så jag tänkte försöka mig på att tillverka en ny... / Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser