Gå till innehåll
måndag 03 mars 2025
Maximarcus

Lowrance problem

Rekommendera Poster

Hej!

Förra säsongen monterade jag ett Lowrance LMS-520 ekolod/plotter i båten. Det fungerade utan problem under förra säsongen, men nu säger den varje gång jag slår på den att det börjar bli ont om minne. Det går inte att spara waypoints eller att lägga upp rutter. Jag har raderat all spårhistorik, och alla utom en (1) waypoint.

Är det någon som har nån idé?

mvh Marcus

Senast ändrad av Maximarcus | 12 juni 2008 | 21:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej marcus!!mitt lod hängde sig fick bara engelska och det funkade inte i alla menyer!!det går att göra en total reset.Håll in zom in och zom out sammtidigt som du startar lodet..Håll in dom länge tills du får valja språk.hoppas detta hjälper det löste mina problem och sprid detta.Pratade med navpoint och de sa att jag skulle skicka dit det och jag antar att det hade kostat pengar!!Lite snikigt när dom vet att detta löser det flesta problem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske någon bugg. Finns säkert någon uppdatering att ladda hem/ eller få hem skickad av stället du köpte den i från.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite uppdatering!

Efter uppgradering till senaste mjukvaran så försvann problemet. Tyvärr blev plottern nu otroligt långsam. Att bara få positionen låst tog flera minuter, att visa kartan säkert tio. Dessutom blandade den ihop alla symboler; bränning blev vrak, undervattenssten blev nån slags mast etc. Efter en del pillande visade det sig att det var dålig kontakt i kortplatsen (för SD-minnet med sjökortet på) som var orsaken till det långsamma beteendet.

Tyvärr består problemet med att symbolerna i sjökortet inte stämmer, är det någon som har en aning vad det beror på? En bugg i den nya mjukvaran?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...