Sparre 5 Postad 12 Juni , 2008 Stämmer det att båtar är billigare ute på landet jämfört med i Stockholm? Det var någon som sa det förut och jag tycker det verkar vara så när man tittar på blocketannonserna. Förklaringen skulle väl kunna vara den begränsade efterfrågan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 12 Juni , 2008 stämmer nog se bara hur billiga badankorna är. http://www.blocket.se/vi/16747272.htm?ca=17_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 12 Juni , 2008 Är inte helt uppdaterad på badankor. Tänker mer i generella termer, men ingen regel utan undantag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 12 Juni , 2008 ute på landet Jo de är billigare där för vi brukar köra omkring med kor och getter i båtarna och då duger de bara till Stockholmare sedan. Sedan det där med begränsad efterfrågan, vill inte göra dig besviken men det finns en hel del sjöar i övriga Sverige samt rätt så lång kuststräcka och en hel del skärgårdar. Tilläggas att min nuvarande båt köpte jag av en Stockholmare och den blev betydligt billigare än normalt där jag har båten. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 12 Juni , 2008 Det var inte riktigt så jag menade. Jag menade bara det att om man försöker sälja en båt i Myggträsk så ska man ha en himla tur om någon inom 10 mils radie vill köpa just en sådan båt just då. 10 mils radie från Stockholms city täcker väl in minst 2 miljoner människor. Det är viss skillnad. Var inte meningen att trampa på någon öm tå... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 12 Juni , 2008 Då vet man minimipriset om man säljer. Nikitalord. Men det gör man inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
WaterWolf 0 Postad 12 Juni , 2008 Precis trvärtom mot bilar som är mkt billigare i Storstäder;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 12 Juni , 2008 Tja, så kan man se det.. men å andra sidan är tio mil uppe i norr inte mycket.. Hörde en som åkte 40 mil enkel väg och hyrde film... Det blir 40 mil dit, 40 mil hem och sen 40 mil för att lämna tillbaka och 40 mil att åka hem.. sammanlagt 160 mil! Undrar om det hade varit billigare att köpa en film på cdon och fått den hemskickad.. Men nöden har väl ingen lag... Jag bara måste se en film ikväll!!! Har själv bott ett tag uppe i norrland och kände själv att 10 mil var väl ungefär som 2 mil här nere i söder.. man tvekade inte att åka till grannstäderna/byarna även om de låg 20 mil bort. Men visst är befolkningen glesare där uppe.. men också utbudet antar jag.. så de får väl ta vad som finns i närheten eller åka söder ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jesper-Visby 10 Postad 13 Juni , 2008 Många båtar, speciellt mindre motorbåtar är utan tvekan billigare här på Gotland än i Stockholmsregionen. Marknaden för den typen av båtar verkar helt död här och skall man bli av med dem utan att åka till fastlandet måste priset dumpas. Jesper - Visby Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 13 Juni , 2008 Ok! Ja, det är väl det jag har misstänkt. Det var en tjej på jobbet som sa det till mig förut. Hon avsåg väl främst större segelbåtar, men jag tror det gäller lite av varje. Även mindre motorbåtar helt klart. Det är den bilden jag får efter sökning på blocket. Sök på valfri båtmodell. Den billigaste finns oftast någon annanstans än i Stockholm. Den dyraste ofta i Stockholm. På landet är det nog lite svårare. Finns det inga köpare så finns det inga köpare. Stockholmare är väl lite latare när det kommer till att åka 20 mil enkel resa... Som någon påpekade tycks det motsatta gälla beträffande prisbilden på bilar. Begagnade bilar går det 20 av på dussinet här i Stockholm, men båtar är det sug efter. Smart affärsidé för någon kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 13 Juni , 2008 Lomma känns dock inte som landet, då det ligger precis utanför Malmö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Juni , 2008 Nä det har du rätt i får väl se om någon storstadsbo nappar eller de hellre åker några mil in i mörka småland där ena systerbåten nyligen såldes för smålandspris dock med gamelmotor. Undrar vad min badanka skulle kosta i storstan, i år är den nylackad och nyglasad och betydligt frächare än på min sjöbods gamla bilder och sen är ju min den den mer påkostade modelen med ståhöjd och riktig styrhytt. Senast ändrad av nikitalord | 13 juni 2008 | 13:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 13 Juni , 2008 Jo men visst, dom är ju lättlurad där i Fjollträsk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 526 Postad 13 Juni , 2008 Ska försöka hålla mig till frågan som undantag. Jag har också noterat att vissa båtar är billigare i Stockholms närhet. Jag tror det bla beror på att många köper med hjärtat och därmed slår till lite lättare på en båt som ligger i närheten. Själv köpte jag min förra båt 30 mil från hemmet i Stockholm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 13 Juni , 2008 Till viss del tror jag att du har rätt. Med undantagen att det fortfarande är tillgång och efterfrågan som styr. Har du en altför vanlig modell som inte längre är så atraktiv är nog risken överhängande att det prutas hej vilt. //Iggy ;o) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser