happysix 44 Postad 12 Juni , 2008 hej, finns det någon som har upplevelser från att ha korsat biscaya. vill ha tips vad jag bör tänka på... undrar också vad det är för väder där i juli? nån som vet? carro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 12 Juni , 2008 Hej, det går ju inte att säga något generellt väder, men det kan vara besvärligt året runt. när jag korsade i slutet av maj så var det spegelblankt. /Hampus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 12 Juni , 2008 man får bara hoppas på att det är spegelblankt när jag korsar då... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 12 Juni , 2008 Sök på biscaya i sökfunktionen. Mycket finns skrivet. Kolla även fendern.se under jorden runt. Läs http://www.franksingleton.clara.net/biscay.html Bunkra massor med diesel - total stiltje är inte ovanligt! Se exempelvis mina erfarenheter: http://www.eilean.se/LoggBokDel4.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 13 Juni , 2008 I går när vi gick över blåste det N 15 - 20 Knop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 13 Juni , 2008 tjena. hur lång tid tog det för er att korsa? gick ni på motor eller kryssa ni? tack för senaste info!!! carro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 13 Juni , 2008 Vi gick för motor 18 knop. Det är svårt att segla med 60.000 ton Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 14 Juni , 2008 Yttterligare ett bevis för att man skall bunkra ordentligt! Vad hade ni lasten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 14 Juni , 2008 5000 Mazda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 14 Juni , 2008 hoppsan då!! hoppas vi inte kommer för nära dig i vårat lilla plastskal..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst wave Postad 26 Juni , 2008 Hejsan Vi gick över Biscaya 7 oktober 06,anses vara dålig tid att gå över men en bra prövning för vidaresegling.Det var tufft väder bitvis men skönt att se vad man klarar av.Vi har nu även korsat atlanten och befinner oss i Brasilien och det var mest psykiskt jobbigt pga det tar sin tid...lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser