Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
skepptisk

Sprickor kring kölinfästning - Maxi 68

Rekommendera Poster

Impulsiv som man är har jag nyligen köpt en Maxi 68 och är nöjd med köpet sånär som på en punkt - jag har ett par rätt rejäla sprickor bakom kölinfästningen som jag undrar om någon kan lämna lite tips och råd kring.

1. Är det så allvarligt som det ser ut?

2. Är detta något jag kan åtgärda själv och i så fall hur eller bör det lämnas över till fackman?

3. Kan någon tipsa om en bra plastbåtsreparatör i Stockholmsområdet och vad kan detta tänkas kosta?

Jag var medveten om sprickorna vid köpet och det går därmed inte att klandra säljaren (bortsett från hans ytterst tvivelaktiga förklaring till vad de berodde på - han hävdade att han aldrig gått på grund och att de troligtvis uppstått pga frostsprängning...) Jag har hittills inte sett några tecken på läckage.

Se gärna fler bilder på sprickorna i min sjöbod

Enormt tacksam för utförliga svar // Johan

post-10003188-1394235511,0752_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ser likadant ut på min 68:a, fast inte lika mycket. Jag tror att golvet är gjort vid sidan om och sen ditplastad. Sen med tiden har skarvarna släpt. Men det är ju bara en liten teori jag har. Har själv inte brytt mig om det. Lägg en matta över det och ta det i höst sen om du känner för det.

Om du kan åtgärda det själv vet jag inte, men om du skulle lämna in den för repration så skulle det nog gå på ett par tre tusen kanske. Men är du någelunda händig så fixar du det nog själv.

Lycka till

// Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett par-tre tusen lät kanske lite väl optimistiskt...
Det räcker iofs säkert till att få ett par lager färg målade över sprickorna och lite fog om du anlitar någon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...