Gäst Niklas Postad 24 Maj , 2004 Hej, Har hitat hit efter att köpt en g:a motorbåt med inombordare VP, B20 med 100 drev. Båten går bra med lite skavanker men det kan jag leva med (eller fixa Problemet är att jag har vissa delar som går på el (batteriet) som inte fungerar (Länspump, radio, viss belysning) Har kollat (iallafall länspump) och den fungerar vid direkt koppling till batteriet. Då är det förmodligen någon felkoppling, korrision eller vad? [fet]Nu till frågan. Vart vänder jag mig? Vill inte lägga ner hur mycket pengar som helst då det är min första båt.[/fet] Tacksam för,svar / Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gatito 0 Postad 24 Maj , 2004 Jag har en utmärkt bok i ämnet: Motorövervakning i båtar, utgiven - tror jag - av K.G. Knutsson på sin tid. Den skulle jag rekomendera dig att frösöka få tag i. Vet inte om den finns i handlen, men om inte så på antikvariat eller bibliotek. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Niklas Postad 25 Maj , 2004 Tack, ska försöka hitta den mvh Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bilgy Postad 25 Maj , 2004 Du har ingen strömbrytarpanel för dessa grejer? Det känns som om det borde finnas det om den som byggde elsystemet varit lite smart. Finns det nivåvakt till länspumpen? Annars köper du en brytarpanel på Biltema eller nåt och drar om elsystemet. Båtel är ganska lätt, om man bara har en liten hum om hur det ska funka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser