KillerBoo 58 Postad 30 Januari , 2009 Namnam, låter gott. Speciellt om man tar bort äggtjosan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nocte 0 Postad 31 Januari , 2009 1 st longdrink glas med mycket is 4 cl Bacardi Razz 1 cl hallon monin Fyll upp med Grape tonic Och vips så har ni en Jane....och det är bland det godaste som finns att dricka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 31 Januari , 2009 En sommardrink skall helt undantagslöst innehålla hemmagjord flädersaft: Flädersaft (koncentrerad) Pressad lime Vit sprit enligt smak Toppa upp i longdrinkglas med rekorderlig skogsbärscider Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 3 Februari , 2009 mums.... den ska vi prova. fläder e toppen gott!! tackar för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 26 Maj , 2009 Har en annan variant på flädergrogg. 1 del Flädersaft(konc) 1 del Gin 2 delar vanligt vatten (även kolsyrat fungerar utmärkt) Lite is. Brukar servera denna i vinglas. Damerna brukar älska denna drink då man inte känner spriten /C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Furenius 0 Postad 4 Juni , 2009 Kan tipsa om sidan www.webtender.com Den drinkdatabasen är otrolig! Roligaste funktionen är In my bar där man skriver in vilken sorts dricka man har hemma, så får man recept på dom drinkar man kan blanda till. Men kom ihåg att sprit och havsvatten skall inte blandas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 4 Juni , 2009 Mitt tips är: California White, 75 cl Fruktsoda, 66 cl Färska jordgubbar samt några isbitar Servera i ölglas och släck törsten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pimpelon 0 Postad 5 Juni , 2009 på macken: ful whisky pommac sjuk gott Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin Postad 5 Juni , 2009 Äntligen fredag eller äntligen sommar, ja vädret kan vi inte göra något åt mer än möjligen dränka! Har dom whisky på macken nu? Iofs är det dyrt, men det är knappast whisky. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskesnubben 0 Postad 7 Juni , 2009 Den magiska drinken heter COCA COLA! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denada 0 Postad 7 Juni , 2009 Nja sommar soppa.... Hemkört i en blommig tallrik... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 12 Juni , 2009 jaha, då har det gått ett år sedan jag kom på en härlig sommardrink. snart kommer nästa!! MÅ GOTT I SOLEN SÅ LÄNGE, DET GÖR JAG. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl-m 0 Postad 15 Juni , 2009 Barcardi razz ramlösa och lite pressad lime. Frisk och inte för söt en varm sommardag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karlstadssola 0 Postad 16 Juni , 2009 Fickljummen ådevi blandat med lättöl mums sen blir man garanterat nykterist Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
23an 0 Postad 16 Juni , 2009 Long island ice tea!!! 2cl rom 2cl vodka 2cl gin 2cl tequila 2cl cointreau pressad citron en skvätt cola Tänk på nånting och försök minnas de efteråt...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 11 Mars , 2011 Hej igen!!! Denna tråd höll verkligen i sig!! Nu undrar jag vad det blir för sommardrinkar detta år? Tänk på den nya sjöfyllelagen.... Mindre sprit -Mer is!!! Eller sup som vanligt och ta ekan!!! Min sommardrink detta år blir: Rosanta!!!! Hälften rose och hälften fanta! Enjoy!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 5 April , 2011 Ok, får nog kalla den här drinken Go å glauppfunnen av mig förra året. Slå upp ett glas vodka. (skogs stjärnans funkar troligen också ) Kubba iväg till bryggkiosken och köp en Piggelin!! Stoppa i glassen upp och ned i glaset. Låt den smälta en stund. När törsten och otåligheten är som störst, så har glassen smält. Du har då en riktigt kall och go drink. (perfekt i en båt utan is) Personligen är jag försiktig med alkohol. Jag får en allergisk reaktion varje gång. Blir yr och snurrig. Det har till och med hänt att jag kräkts av reaktionen!!... Dagen efter så blir jag till och med torr i munnen, törstig och ofta huvudvärk. läkaren säger att det är en normal reaktion... Senast ändrad av Sator | 05 april 2011 | 22:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 20 Augusti , 2012 0,2 - lagen dödade min groggtråd...... Nu verkar ingen vilja blanda drinkar längre...... Ni som trotsar lagen kanske fortfarande har något hemligt recept i bakfickan för denna sommar... Kan ju kalla det smygdrink i år....... ( frun- inte nykteristen) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
timson 0 Postad 20 Augusti , 2012 0,2 lagen dödar grogglusten.. eller så lägger man till först och groggar sen! Lite groggtips såhär på sensommaren; Tommy cyklar & välter - toppa ett highball med vodka Absolut Sveg - helglas med hemkört, en sträng kaviar runt glaskanten och en falukorvsskiva på kanten. Fireball & varm choklad såhär mot hösten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 21 Augusti , 2012 Klyfta en halv lime, pressa och lägg i, 3 toppar persilja, en nypa/knivsudd nyriven färsk ingefära, fyll på med 4-5cl Hallandsfläder, blanda (muddla). I med isen (två tredjedelar). Toppa med ginger ale. Smaskens. Eller, 1/2 glaset med krossad is. Häll på 2cl ljus rom (The Akaya organic white rum) och 2cl pomegranatelikör (granatäpple). Fyll försiktigt på med champangne eller torrt vitt mousserande vin. Mer smaskens. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hellix 5 Postad 21 Augusti , 2012 Bidrar med en drink som jag fick lära mig att blanda när jag jobbade på Sandhamnspilen (Kungsholm).. Sandhamnshålet heter den. Prova och njut! I en shaker hälls: Is, vodka (orginal recept har clementin vodka), apelsin juice och en rejäl klick med Vanilj youghurt 3%... skaka väl! Häll i ett highball glas och toppa med apelsinläsk, jaffa är bäst!! Passar även utmärkt att drickas virgin... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terri 33 Postad 10 Maj Alkoholfri ... Några kanske minns 7:ans gatukök på Vasagatan, och deras grön curacao milkshake. Jag köpte nyss grön curacao drinkextrakt, och försökte blanda till min egen milkshake. Men den blev inte alls lika god, ... smakade fan, rent ut sagt. Försökte även blanda ut extraktet först med lite socker, men det hjälpte inte heller. Jag har inte sett någon annan sort på marknaden. Undrar just vad 7:ans använder för version av grön curacao i sin blandning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser