Gå till innehåll
måndag 17 februari 2025
E54321

vad går snabbast, en 50 eller två 25

Rekommendera Poster

Hej, Vad går snabbast, en 50 hk motor eller två 25 hk motorer? Vad drar minst bensin? Vad orkar dra mest? Jag har en danza som jag tänkte bygga om lite. Ska jag ha innombordare, utombordare eller två utombordare? Eller finns det något annat skoj att göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ur ekonomisk och fartmässig synvinkel är det nästan alltid bäst med singelmontage. Dubbla motorer ger även dubbla förluster.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

gör som jag sätt på en 70 hk o en jädra stigning på proppen garanterar att du inte törs dra fullt med den

post-9959-1394235510,9799_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dubbelmontage vore iofs lite skoj, men det tråkigaste alternativet är nog det rätta: En utombordare!

Inombordare tar plats, väger mycket och kräver en massa fix å trix. Dubbelmontage kräver att motorerna (propellrarna) roterar åt varsitt håll. En motor som roterar åt andra hållet kan vara svår att hitta. Och, som sagt, så tappar du effekt av att ha två motorer. 25 plus 25 är inte lika med 50.

Sätt på EN fet utombordare. Mixtra lite med olika hissning, noskon, bracket, speedrails, trimfena, trimplan, trimtank, propellrar o.s.v. så har du lite skoj att pyssla med!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...