AntonHelmers 0 Postad 24 Maj , 2004 Hejsan! Jag funderar på byta båt till en Jofa Kuling. Är det någon som vet något om båten? Bilder, fart fakta, sjöegenskaper mm. Jag hade tänkt mig 60 hk ungefär. Kan det bli bra, ni som vet? Mvh Anton Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Peter Postad 25 Maj , 2004 Hej Anton, 60hk på en Jofa kuling låter lite väl mycket! Den är typad för max 40hk och den motorn räcker väl till.... Hade själv en Jofa kuling fram tills förra året och det är en trevlig båt förutom en sak och det är när du ska ösa den....speciellt för hand...annars finns det väl inget direkt att klaga på... MVH Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jocke Bärlund Postad 23 Juni , 2004 60 Hk funkar alldeles utmärkt på den båten. Jag hade en 35:a förut och fick åka på fullt hela tiden för att hålla den i plan. Nu åker jag på ca 2500-3000 varv och bränsleförbrukningen har gått ner avsevärt. Länspump kan vara ett bra tips istället för att ösa. Bra och stadig båt till vettiga pengar, funkar även i lite grövre sjö. Mvh Jocke B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ulle Postad 25 Juli , 2004 är det lång eller kort rigg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Per Karlsson Postad 25 Augusti , 2004 Hej Anton! Jag har en kuling med 50 Hk den kommer upp i ca 35 knop. Kulingen går grymt bra i vattnet, känns mycket stabil. funkar nog även med 60 Hk... men över det blir nog motorvikten ett problem. /Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Staffan Postad 31 Augusti , 2004 är det motor med kort eller lång rigg till Kuling??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 31 Augusti , 2004 Kort vad jag hört. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Per_Karlsson 0 Postad 3 September , 2004 Japp Kort rigg... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Anton Postad 3 September , 2004 Hej! Jag har en Jofa som är identisk med Jofa Kuling. Skillnaden på min är att den är bara 445 lång och max motorstyrka är 25 hk. Någon som vet nåt om min båt? Mvh Anton Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jofa Postad 23 December , 2004 Har lång rigg på min kuling (Jofa 460 gt) 1996:a. Är bestyckad med en Johnsson -70 hk, känns inte övermotoriserad utan klarar både vikt och kraft mycket bra. Gör ca 42 knop. Äldre kulingar har kort rigg medan de nytillverkade har lång (vet inte från vilket år detta ändrades). Mvh Olof Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser