Flipper12 0 Postad 10 Juni , 2008 Kan någon tips om ett missljud i mitt VP 280 vore jag tacksam. Det jobbar ihop med en Ford 351 via en adapterhistoria. Fakta: - ljudet hörs på tomgång & friläge. Kanske hörs det annars ockås men blir då överröstat. - karaktär: dovt slammer - spelar ingen roll om man lägger om drevet eller hissar upp, samma ljud ändå - är rätt säker på att det låter från adapterbiten/första delen av drevet (dvs. inombords) men efter motorns sprängkåpa - även bekräftat (inbillar jag mig) av stetoskop i form av stor mejsel Nu är frågan – vad sitter där innanför, ett stödlager av något slag eller? Till saken hör att det finns en skvätt olja längst bak i motorrummet, olja som jag inte tror kommer från t ex vevaxeltätningen. Kan oljan från drevet vandra framåt och läcka inne i motorrummet? Fick dessutom en känning häromdagen när jag skulle lägga till, ungefär som att något kommit in i propellern – eller att något börjar gå riktigt tungt… Tacksam för tips och förslag på åtgärd! Örjan Ps Tack var motoråbäket ligger drevet så djupt att det är vanskligt att kolla oljan när båten är i sjön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser