coppertail 285 Postad 10 Juni , 2008 Hej! Ny på sidan. Jag är en kappseglarwannabee med kanske lite utgånget bäst-före datum. I min jakt på lämpligt båtobjekt snubblade jag över denhär. denhär. En Eloge 29, det blev affär! Har aldrig hört talas om modellen förr. Någon här som vet något om den? Enligt initierade Södertäljebor jag talat med, kan den omöjligt vara byggd på Rivalbåtar i Södertälje iaf. Konstruktör är Lennart Gustavsson enligt LYS-certet. Efter att ha tittat på ett gäng med Maxi racers och Express mm, kändes den som rena fyndet. Annars var jag helt inne på Maxi racer, men fytusan vad slitna dom börjar bli. Såå, vad tror ni? Jag har tvångsmönstrat en besättning bestående av min 7-åriga son och 5-åriga dotter. Kommer vi överleva sommaren? Blir det rentav en satsning till nästa OS? Vi har 3 månaders sammanhängande ledighet i sommar att lära oss segla på. /Nicke Senast ändrad av coppertail | 10 juni 2008 | 12:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 10 Juni , 2008 Den var fin, lycka till med bes.... båten /Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Larven 0 Postad 10 Juni , 2008 Ingen får sova på den antar jag?? =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 11 Juni , 2008 Nej, det kan ju bli ett problem. Bra där! :tummenupp Fortfarande ingen som kan berätta något om båtens ursprung? Ryktesvis har det byggts Eloger i Sundsvall. Senast ändrad av coppertail | 11 juni 2008 | 14:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robbowich 0 Postad 23 Juni , 2008 Har ingen info om båten, men jag har också kikat på den och det verkar vara en riktigt bra båt jämfört med Express och maxiracer. (Har själv haft express i många år). Självslående fock är nog ett måste med två små barn om bord så modellen är perfekt. Om du inta har autopilot så skaffa en :-). Grattis till köpet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrulle 0 Postad 23 Juni , 2008 Hej, vet att en större båtmodell som heter Eloge byggdes på ett varv i Motala. Kommer inte ipå namnet på varvet just nu men återkommer. /Chrulle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 24 Juni , 2008 Motala båtvarva heter varvet som byggde 38an Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser