hamlet66 0 Postad 10 Juni , 2008 Hej Har nyss köpt båt med en 60 h jonsson 91, var ute och skulle köra lite igår och motorn betedde sig lite underligt den går bra på tomgång med handgasen när den har blivit varm men när man lägger i fram eller bak så sjunker varvtalet och motorn dör. jag prövade med att höja varvtalet på tomgången men det blev ingen skillnad, om man kommer iväg så går motorn perfekt på högre varv. men sen när man ska lägga till och går ner till neutral och ska lägga i backen blir det samma problem igen och motorn dör. //Krister Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 10 Juni , 2008 Jag hade nog börjat med att göra rent förgasaren. Nu vet jag inte vilka burkar du har på just din motor, men om jag inte har helt fel så sitter det ett tomgångsmunstycken med justerbar nål på dom flesta av dom modellerna. speciellt efter vinterkonservering är det vanlgt att avlagringar från flottörhuset ställer till lite problem... så kolla vilken iställning du har innan du skruvar ut nålarna och kör sen med lite rengöringsspray... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hamlet66 0 Postad 10 Juni , 2008 Tack för förslaget jag ska kolla upp hur det ser ut, det jag tyckte var konstigt att den går bra med handgasen och att det blir problem när man lägger i fram eller bak. //Krister Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser