Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
hinken

Vilken anslutning till min Evinrude??

Rekommendera Poster

Hejsan båtvänner! Idag så sjösatte jag min Vator 15 Gl, efter att jag lagat en spricka och bottenmålat. Så full av förväntan så sjösatte jag idag, men fick inte igång motorn. Det visade sig att ansutningen från bensintanken inte passar så bra, för när jag pumpar in bensin i motorn så sprutar det ut i vattnet... Snabbkopplingen glappar lite mot motorn, det är en springa mellan anslutningen och motorn. Snabbkopplingen är från en Johnson 70hk från 84:a, och min nya motor är en evinrude 90hk från 88. Jag tycker att det borde vara samma, men tydligen inte?

Så jag tänkte testa runt med lite olika anslutningar. Så min fråga är, passar den som finns på biltema? Eller har ni nått tipps på vart jag kan få tag i en korrekt anslutning?

mkt tacksam för svar, när jag fick paddla båten till min båtplats =)

Mvh Alexander

Senast ändrad av hinken | 09 juni 2008 | 22:13

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mig veterligen ska det vara samma anslutning. Kan ju hända att o-ringen blivit lite sliten och att det därför blivit otätt. Finns ny anslutning på biltema för 20 spänn. Körde med en sådan förra året och det funkade bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sparre vad har du för motor? Jag far och testar med en anslutninge från biltema så får jag se om det blir bätttre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...