Jofan 0 Postad 9 Juni , 2008 Kan någon identifera vilket årtal min motor är ifrån? Eller ungifär? Då jag ska kolla på en språngskiss och behöver det till reservdel. MVH Jofan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jofan 0 Postad 9 Juni , 2008 Glömde att säga att jag vet att det är en 40 hk, och ungifär 80-tal sa förra ägaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 9 Juni , 2008 Finns det ingen märkning på motorn? Brukar lättast finnas på motorfästet mot akterspegeln på styrbord eller babord sida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jofan 0 Postad 9 Juni , 2008 nej det finns tyvärr inte då platan där motornummret och det är bortskrapad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 9 Juni , 2008 Ok. Brukar även finnas instansat i motorblocket, däremot vet jag inte var på en yamaha av dylik ålder. 1980-talet låter inte hlt fel, gissat på börja-mitten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jofan 0 Postad 9 Juni , 2008 aah, tack (: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordarn 0 Postad 9 Juni , 2008 82-86 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbechampions 0 Postad 9 Juni , 2008 de är en 82:a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 41 Postad 10 Juni , 2008 Det står en bokstav ute i hörnet på ID plåten där tex H är årsm. 1986, försök att hitta den och sedan kolla med en återförsäljare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 10 Juni , 2008 Kolla motornummer och därefter kan du gå in på Marinshoppens hemsida och kolla årsmodellen. http://www.marinshopen.se/Hjälpmedel/Modellguide/Yamaha/tabid/80/Default.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser