bjarre 0 Postad 9 Juni , 2008 Hej! Jag var ute med båten här om dagen och det gick lite sjö så det slog och hoppade en del. Det som hände ett par gånger var då att motorn dog för en tiondelssekund och startade sedan igen. Det hände precis samtidigt som båten slog i vattnet. Så det känns som det är någon el-glapp någonstans, men var ska man börja leta? Motor: Mercruiser 5,7 l med förgasare från 1996. Mvh. Bjarre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbechampions 0 Postad 9 Juni , 2008 -börja under panelen.......och förvissa dig att de är inget där som kortsluter för ögonblicket!!! Tändningslås....etc,etc......... Svårt att säga såå där på rak arm.......va' de beror på! -Men helt klart! Låter som ett kabelbrott,eller dyligt iaf.... Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 511 Postad 9 Juni , 2008 Det kan vara glapp i microbrytaren för växlingsmanövern. Alldeles säker ett elproblem i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smuggler28 1 Postad 9 Juni , 2008 kolla kablarna till batterierna om det är tigth runt och batterierna inte sitter riktigt bra fast så kan det hoppa loss en kort sekund. typ dåliga kontakter med massa ärj på tex. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Christian-Craft 0 Postad 10 Juni , 2008 Den stora kabelhandsken (med en drös kontakter i) har av erfarenhet spelat en del spratt. Också värd att slänga en kik på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjarre 0 Postad 10 Juni , 2008 Hej! Tack för alla tips, återkommer fall jag hittar felet. Mvh. Bjarre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanhellman 0 Postad 11 Juni , 2008 Jag hade liknande problem på sommaren -07 då var det det o-ringen till första bränslefiltret som krupit så motorn sög luft detta upprepade sig ett par gånger, sedan dog motorn helt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjarre 0 Postad 14 Juni , 2008 Hej igen! Jag hittade felet igår nästa direkt. Det var ett kabelbrott i en kabelsko till en säkring (25A?=) bakom instrumentpanelen. Mvh. Bjarre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser