Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
jonaz

Funderar på en Westline 24 WA

Rekommendera Poster

Tjena!

Är funderar tagen på att byta båt. Idag har jag en Yamarin 5920 men har nu börjat att snegla på en Westline 24 WA. Det jag söker är walkround, bättre sovmöjlighet och pentry. Är det någon som har erfarenhet av westline och kan ge mig lte tips, motor storlek etc. eller är det någon som tycker jag borde titta på nåt annat?

tacksam för all hjälp jag kan få.

//Jonaz

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hur går det med Westlineköpet?

Är själv grymt sugen på en Westline 24WA med dieselmotorn. Jämför man pris, inredning, design mm med likn märken så är Westline ett givet val enl mig.

Finns det ingen här som kan delge oss med sina erfarenheter?

Mvh

Fiskarn

Senast ändrad av fiskarn | 29 juli 2008 | 02:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis som vi båtägare, tycker även jag att Aquador 23 WA är ett bättre alternativ, finns ju också med diesel. De första modellerna av Westline 24 har en stor förarstol i stället för som nu två soffor. Känns riktigt trångt att sitta två i den stolen.

Har kollat in båten på mässor och kvaliten/design är det inget fel på men som andra omdömen visar så är inredningen ganska omöjlig.

Senast ändrad av Krille_T | 28 augusti 2008 | 16:17

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, jag fick tillfälle att titta närmare på båten på Öppna Varv. Båten är fin att titta på men inredningen suger. Förarplats, instrument, pentry..

Vad ska man nu titta efter??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ryds 23 WA har fått bra kritik vad gäller köregenskaper i båttidningarna (luftsmorda steg). Om jag minns rätt var den bäst i test i en jämförelse i Båtnytt för ett halvår sedan ungefär. Betydligt lägre pris än Aquador 23 WA.

Första gången jag tittade på Ryds 23 WA på en mässa hittade jag inget pentry, men sedan har jag läst att pentryt finns under förarsoffan (lite lågt, men ändå ett bra ställe i båten, för man kokar ju inte kaffe när man kör).

Aquador 25 WAe är riktigt läcker --- men kostar där efter...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...