davahl 0 Postad 26 Juni , 2008 Köpenhamn, Hellerup,Tuborghavn Christianshavn kan varmt rekomenderas. =) Även Taarbaek och ett besök på bakken funkar. Jag drar i stort sett alltid till Danmark. Förra ägaren till min båt hade försökt sig på ekolodet, men kom ingen vart. Det är till att räkna som gäller. Men håller med, det är störigt. Som tur är så finns det bara 2-3 ställe i sundet som man behöver vara försiktig på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teddeh 0 Postad 27 Juni , 2008 Tjena David Läste med förskräckelse vad du råkat ut för! Fick du reda på av din båtmekaniker vad som förorsakat felet? Jag har ju (som du vet) ägt just denna båten i tre år och använt den flitigt, utan några som hels problem. Servat den enligt konstens alla regler varje höst (motorolja, drevolja, konservering, filter mm). Känns ju lite pinsamt att sälja en båt till dig, och efter en säsong spricker toppen. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davahl 0 Postad 29 Juni , 2008 Tjena Fredrik. Nej, så ska du inte känna. Den har gått som ett skott fram tills detta hände. Ren otur och ingenting annat. Jag, precis som du, servar motorn efter konstens alla regler. Han tror att två stift lagt av(Helt nya stift) och att det är det som orsakat problemet. På onsdag är den i vattnet igen. Nöjd med det nya kapet? = ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teddeh 0 Postad 29 Juni , 2008 Verkligen supernöjd! Fick ju en nästan ny båt (gått 64 tim) för drygt 300 000:- Skönt att det ordnat sig för dig, och att båten snart är i vattnet. På onsdag kommer ju sommaren, 20-25 grader och två sekundmeter. Bättre än så blir det inte. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser