bizze 0 Postad 8 Juni , 2008 har idag provkört min båt det visade sig att motorn överhettade det kom inget kylvatten i avgasröret vad tror ni är det 1 termostat? 2 impellern? 3 ???????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 8 Juni , 2008 hej Har du kört båten på land utan vatten kan ju impellern vara kass har du någon avstängningskran till sjövattenintaget har du kollat att termostaten funkar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bizze 0 Postad 8 Juni , 2008 körd motor ca 1 min uppe på land hur kollar jag termostaten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Emelina2 0 Postad 8 Juni , 2008 Hej kolla impellern förs det är enklast men var varsam med överhettningar med md21 det sägs att dom är känsliga för varmgång cylinderfoderna kan lätt sjunka ock då är det inget kul. Jag har en MD21 i min Nimbus och jag ska byta maskin evetuelt i vinter dom problem jag har haft har jag jagat som en idiot efter reservdelar när man har ringt till Penta verkstäder så har dom skrattat åt en dom har tyckt att man har stenåldersmotor och mycket har utgått. Det är synd för det finns många motorer kvar men kolla impellern lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bizze 0 Postad 8 Juni , 2008 ska köpa en ny i morgon tack för tipsen mvh /bizze Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bizze 0 Postad 11 Juni , 2008 problemen ur värden nu sitter där en ny impeller,termostat en packning som läckte provrundan blen kanon inga som helst bekymmer med värmen nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 11 Juni , 2008 en minut utan vatten på land är en minut för mycket. kör inte torrt! impellern kan paja väldigt fort Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 11 Juni , 2008 Vid provkörning på land koppla in en vattenslang och trycksätt!!! Inga problem med varmgångskörning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser