Anyone 0 Postad 8 Juni , 2008 Hejsan. Har sökt & sökt men inte funnit det svar jag efterlyser. Fick frispel på mitt gamla elsystem anno 1969, 12 V & 24 V. Slet bort en massa för att börja om. Har en tankmätare till min dieseltank, som jag går bet på hur jag ska koppla in. Två kablar kommer tanken (givaren) , och på baksidan av instrumentet finns 3 stift (förutom belysning) som har märkningen: plus,minus & G. Nå´ n vänlig själ som sitter inne med svaret? //Anyone Senast ändrad av Anyone | 08 juni 2008 | 21:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flying 0 Postad 8 Juni , 2008 Länk till installationsanvisning med schema för nya VDO-mätare: VDO enda väsentliga skillnaden är att dessa givare är i plast med två poler och din förmodligen i metall. Då har du antingen bara en enda pol (G) på givaren. Den andra är jord/minus och kopplas direkt till givarflänsen, t ex via ringkabelsko mot en monteringsskruv. Det finns också varianter med en separat flatstiftsanslutning mot själva flänsen. Dina två kablar går med största sannolikhet till G resp givarfläns. Tänk också på att givarens jord i mindre vackra elsystem kan utgöra tankens enda jord och alltså inte får tas bort eller vara risigt utförd. Se över hela bränslesystemets jordning om så visar sig vara fallet. Av samma skäl är det mindre bra att kasta om G och jord även om mätaren i sig funkar ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 9 Juni , 2008 Supertack för svaret.Ska kolla med båten i kväll. Tack igen. //Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 16 Juni , 2008 Funkade kanon; stort tack för hjälpen. //Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser