575fredrik 8 Postad 8 Juni , 2008 Hej på er. Nu har man äntligen fått båten i sjön (Flipper 575) Allt gick perfekt 36 knop med 5 pers det kan man inte klaga på. Hoppas bara nu att värmen håller i sig. Trevlig sommar. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 8 Juni , 2008 Grattis till en lyckad sjösättning. Släppte ner min Biscaya 29 i baljan i dag, motorn är väl det enda som funkar just nu, men elen får sig en rejäl översyn. Ha en skön sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
575fredrik 8 Postad 8 Juni , 2008 Hej. Kul att motorn gick bra iaf. Själv har jag dragit om all el med skyllermarks kablar. Har även satt i ett extra batt med avskiljare. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anyone 0 Postad 8 Juni , 2008 Har själv ganska krångligt system, med både 12 V (förbrukning) & 24 V(startmotor, generator,bogstrålkastare osv....). Blir gråhårig på pallen*. Fortsatt lycka till med din fina Flipper. //Anyone Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
575fredrik 8 Postad 8 Juni , 2008 Hej. Ja det låter inte helt lätt med blandat 12 & 24v. Men det löser du nog. Själv är jag bra sugen på att köpa en liten solpanel o sätta på taket. Tyvärr får jag bara plats med en 22w men det är väl bättre än ingen alls. Jag köpte nämligen en liten kylbox förra året (waeco coolmatic cf-18). Den drar iof. inte så mycket ström 0.4A i medelförbrukning men det kan ju vara bra att ha något som ger lite tillbaka till batterierna då en utombordare inte laddar så bra. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser