lasse53 0 Postad 8 Juni , 2008 Jag har en Yamaha 55 hk -78 den går ojämt på tomgång och tjuvstannar.Den ryker ganska mycket och tändstiften blir blöta m.a.o. den får för mycket bränsle.Då är frågan vad kan jag göra åt detta. Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 8 Juni , 2008 Är det inte bara choken som ligger på hela tiden. Mvh pejon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lasse53 0 Postad 8 Juni , 2008 Nej det har jag kollat. Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunbird205 0 Postad 8 Juni , 2008 Är ingen expert men undrar lite över slangarna. Hade en 140hk johnson med mycket fet blandning. Bytte alla slangar på måfå och problemet var löst. Om det var det eller bara en slump vet jag inte. //P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordarn 0 Postad 8 Juni , 2008 Du bör nog ta i sär förgasarna,kolla så att flottörerna går lätt i förgasarhusen.Kan vara lite skit samt ev ärg som gör att flottörerna hänger sig.De kan vara känsliga i gångjärnen.ev skit mellan nålventilernas gumminsom tätar mot förgasarnas bränsleintag.Bäst är nog att okulärbesikta samt rengöra.Kan bli ganska geggit i flottörhusen,speciellt om man inte tömmer dessa inför vinterförvaring. lycka till! lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser