kirre1 0 Postad 8 Juni , 2008 Hej! Har en vp v8 som går bra när man har friläge i då kan man gasa och den svarar bra.Lägger man i växeln så verkar den gå bra i låga farter,drar man på så dör den först och kommer sen,den verkar lite orkeslös den ryker inte och inga missljud,kan det vara tändningen eller kan den ta tjuvluft eller nåt.Tacksam för tips/mvh kirre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 8 Juni , 2008 Fabrikat, modell och årgång på motor och drev? /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kirre1 0 Postad 8 Juni , 2008 Hej Bosse! Det är en vp 271 med 290 drev brytarlös fördelare hur ställer man in holley förgasaren- 2ports, tänkte på tomgång och luftskruven/Kirre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunbird205 0 Postad 8 Juni , 2008 Får motorn bensin? Låter lite som att du har ett för litet flöde. //P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kirre1 0 Postad 8 Juni , 2008 Ja det tror jag det forsar in när man drar på och droppar när den går på tomgång men om det är tillräckligt vet jag inte,ska prova att byta bränslefiltret imorgon så får vi se/Kirre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Christian-Craft 0 Postad 9 Juni , 2008 Sitter lite med samma problem och har provat i stort sett allt, inklusive att helrenovera förgasaren och har få grejer kvar att prova. Det som jag precis hittat är att kompet i en av cylindrarna är lååångt ifrån vad det borde. Detta ger då finfin gas i friläge, utan belastning, men visar sig vid belastning. Dåligt komp beror ju ofta på otäta kolvringar eller någon felaktighet i ventilerna. Kan också vara topplockspackning etc. Testa kompet och gör ett vacuumprov. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 9 Juni , 2008 Låter som en dålig accpump - testa att pumpa med gasreglaget utan att ha motorn igång. Det ska komma en kraftig stråle nere i förgasaren. Vår motor (från -97) betedde sig likadant, samt var allmänt tjurig att starta. En ny fyrports Edelbrock förgasare samt insug har gjort motorn som ny igen och dessutom gett ca 20 hästar till i stallet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kirre1 0 Postad 9 Juni , 2008 Har nu bytt bränslefilter det var inte det heller,gick hur fint som helst i båtplatsen och ut ur hamnen drog jag på planade ut som innan krånglet gick lite långsammare,nu var det nog fixat men icke efter nån minut drog jag ner på gasen och då började det igen.Svarar lite segt men kommer efter ett tag försökte vrida på fördelaren inte så lätt själv så jag fick ge upp och åka i hamn igen gick ganska bra/Kirre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kirre1 0 Postad 10 Juni , 2008 Har lämnat in förgasaren till en v8-guru det kom inte en droppe bensin när jag tog bort bränsleledningen,det skall det göra sa han så det kan vara bränslepumpen som släpper tillbaka bensinen för jag får köra en stund på starten jämt varm som kall/Kirre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kirre1 0 Postad 10 Juni , 2008 Glömde Tacksam för alla ider. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser