Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
Vadensjo

alpha one tjuter som f-n vid gaspådrag

Rekommendera Poster

jag har för mig en ny båt( sea ray sundancer 230 1994 ) som vi kört ett par ggr. Men så idag när vi kom utanför hamnen och gasa så tjuter det som f-n och båten rör sig knappt.jag kan köra på ca 1100 rpm men sen så låter det.det är precis som om den tappar kraften till propellern provade och köpa ny propeller men det hjälpte inte. Är det någon som har en anning om vad det kan vara ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter som om nåt slirar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej jag har inte känt något. Jag har kört ca 30 min på 1100rpm och då har det inte luktat. Men det tjuter ju inte då heller

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det är inte så att fläktremmen slirar och för oväsen? kolla genom att vrida den du ska kunna vrida den cirka nittio grader varken mer eller mindre då är den rätt spänd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En högoddsare är att det är ryckdämparen, en stor gummibussning mellan motorn och drevet som gett upp, men då borde det lukta bränt gummi i motorrummet efter släpp.

//Jonte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det det som kallas hub eller något ?? . Var hos en mekaniker idag och han sa att det till 99% var propellern så jag får köpa en ny och kolla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...provade och köpa ny propeller men det hjälpte inte

Så du skall prova en propeller till?
Verkar onödigt när du redan provat en. Man får kanske anta att den propeller du provade var hel i navet så den inte slira (ny propeller?).

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det kanska var korkat men jag köpte en rostfri begagnad och killen sa att den var nästan ny. Och den ser väldigt fin utt. Men med min tur så kan den åxå vara kass

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...