anedb 0 Postad 7 Juni , 2008 Jag skall köpa ny motor till min örnvik 550 från ca 74 , men har jag kort eller lång rigg? Har totalt glömt bort vad det skall vara kan någon hjälpa mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 7 Juni , 2008 Tja, antar att det är du som skrev i denna tråden..http://www.maringuiden.se/forum/;thread=177026 Och jag antar också att det är lång rigg du ska ha.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anedb 0 Postad 7 Juni , 2008 Japp o vi pratade om allt möjligt utom rigglängd. Men skall mäta det finns väl nån form av mått att gå efter förmodar jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 8 Juni , 2008 Vad jag hört så är måtten från motorfäste till kavitationsplatta, eller akterspegelns ovankant till kölen: Kort rigg: 38cm Lång rigg: 51cm Det brukar vara ungefär 10cm skillnad mellan kort och lång rigg.. så dessa är väl ungefärliga mått.. Edit: Googlade lite... Kort rigg kan vara mellan 38 - 43cm och lång rigg mellan 51 - 57cm. Men det finns även längre rigglängder.. Rigglängderna varierar mellan olika motorfabrikat och modeller. Senast ändrad av Daniel_B | 08 juni 2008 | 11:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser