Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Hans1

Ta bort gamla dekaler Uttern 510 HT

Rekommendera Poster

Dom är så gamla att dom verkar ha blivit ett med plasten. Provade med rakblad men bladet hugger fast i plasten eller glider ovanpå dekalen, hur fasen ska jag bli kvitt dekalerna, dom är så fula och förstörda???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använd en hårtork och en klickskrapa. Värm på dekalen försiktigt, den mjukas upp och sedan skrapar du med klickskrapan. Brukar funka.

Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan ju köra med varmluftspistol men ta det försiktigt så du inte förstör båten. Kompisen har bilvårdsfirma. När han skall avlägsna reklam ifrån bilar så använder han enbart en slang med varmt vatten samtidigt med rakbladet, det skall vara väldigt skonsamt för lacken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade samma problem på min båt, körde med rakblad, sedan puts med autosol/rubbing. Best. nya dekaler via uttern handlare. Fick tag i de bakre men ej de runda till HT:n, de var slut vid tillfället, skulle restas och komma senare men jag hörde aldrig något mer...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara rekommendera hårtork, varmluftspistol blir för varmt och svårkontrollerat. Sen brukar det bara vara att ta ett rakblad, före det plant mot underlaget i lagom vinkel och det släpper...
Ta det lugnt o sansat!

Räkna dock med att du får kvar konturerna efter vart märkena suttit, svårt o pollera bort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...