Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
AudiRS6

Rengöring av Stolar i materialet galon

Rekommendera Poster

Hej!

Jag håller på att rengöra båten efter vinterförvaringen. Nu har jag kommit till stolarna men smutsen vill inte ge sig, hur brukar ni göra för att få dem rena? De sitter i en Ryds 550GT från 1993 och materialet är något i stil med galon. Observera att bilden är gammal.

sommarn07015mi6.jpg

Hoppas det finns någon med tipps där ute!

/audi

Senast ändrad av AudiRS6 | 07 juni 2008 | 21:53

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en firma i Boden/Norrbotten som har fruktansvärt bra produkter och den jag rekomenderar dej heter NMK 14, ett helt otroligt medel för vanlig smuts, inte olja och fett. Jag har rekomenderat medlet till en hel massa folk och dom har blivit helt lyriska över effekten hos detta medel. Lämnar inga rester, så om man vill, kan man måla direkt efter tvätt.

http://www.nmkemi.com/

Senast ändrad av Hans1 | 07 juni 2008 | 22:26

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej använder mig av helt vanligt allrengörningsmedel (cif) som jag skurar med en liten styv borste och sköljer med varmt vatten. Blir helt fantastiskt rent. Prövade tidigare med allmöjliga specialprodukter från bil/båttillbehörsaffärer, men dom gav inte önskat resultat. Pröva för du har det antagligen hemma i städskrubben.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biltemas galonregöring! Testade den själv på några f.d. vita galondynor just i dag. Suveränt resultat, dynorna som nya! Rekommenderas.

Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp whiteboard svampar på Clas Ohlson fukta dom lite och gnid, all smuts kommer försvinna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har fått gott om bra tips redan men jag slänger iväg ett till då =)

Koncentrerat grovrent (köps hos målarhandlaren) tillsammans med en svamp med en grov, styv sida. Blev hur rent som helst. Glöm inte att behandla med nån möbelolja eller liknande efter då skinnet lätt torkar av rengöringsmedlen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjao!

Ville bara tacka för alla fina tipps.

Lat som jag är använde jag mig av Ultra Glozz Vinyl som jag redan hade hemma. Det blev verkigen bra enligt mig, tack vattenvargen!

MVH

Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

NMK 14 är det bästa jag använt på galon,blev som nytt.Medlet fungerar på det mesta.

www.nmkemi.com/

Tfn: 0921-177 30 eller E-post: boden.nmk@telia.com

Kostar 159,50 inkl frakt för en liter.

Patric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Minst lika viktigt som att få dom rena är att skydda dom regelbundet, rekommenderar Aerospace protectant 303 några gånger under säsongen. Mest rekommenderade UV skyddande medel som man bara sprayar på och sprider ut med en microfiberduk.. Använder det på all plast och vinyl och det skyddar mot all smuts dessutom..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ultraglozz Vinyl har jag använt och det måste vara det mest överskattade medel som nånsins sålts...tyckte rengöringsförmågan var under all kritik. Möjligen funkar det för att skydda mot uv-strålar eller nåt men det tar verkligen inte bort smutsen på djupet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...