Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
Gäst Pascal

Hjälp en nybörjare. Båt navigering

Rekommendera Poster

Gäst Pascal

Skall köpa min första båt i veckan och skall till denna köpa en GPS. Funderar på en Magellan GPS 320 som skall kopplas till min bärbara PC. Nu kommer frågorna. Rekommenderas Magellan 320 ? Vilket program rekommenderas mig som inte tänkt scanna in egna sjökort utan vill köpa ? ( funderar på Fugawi) Tänkte då köpa sjökort på CD..men det verkar ju fruktansvärt dyrt. Ok om man enbart skall segla på västkusten där jag bor, men skall ta hem båten nu från Piteå - Stockholm- via Göta Kanal till Göteborg.... vilken verkar bli en MASSA sjökort och kommer kosta en förmögenhet... Någon som kan ge en nybörjare råd ??? Tack på förhand !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lasse L

ge mig din mailadress så skickar jag kopia på SXK utvärderingar av PC-GPS program samt mina kommentarer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Stefan Andersson

Jag kan verkligen rekomendera dig att ta kontakt med Västerås Skeppshandel 021-121080 www.skeppshandel.se Där är dom verkligen kunniga på det här området och har hjälp mig med min installation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Håkan

Kolla på www.bernberg.com/marine där köpte jag själv ett pcprogram scannat sjökort arholma-landsort för 1600 kr. Funkar kanon med en garmin gps. Tror att man kan komplettera programmet med egna scannade kort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ny adress till BernBerg (IVC Boat Marin) är www.bernberg.se gamla .com adressen är nedlagd.

post-5965-1394234442,6818_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...