bror1 0 Postad 5 Juni , 2008 Hej. Har ute min båt på båtnet och blocket. Och fick ett svar från en kille som tydligen är intresserad av att köpa den. Utan att ha sett den live utan endast på bilder (20st) och genom den beskrivning jag gett honom. Så här skriver han... Hello, Thanks for the mail,I am Happy when i read your mail now,I will like to know the total cost of the item, What next is that i will need your Contact Address in order to make the payment via Bank Cheque, Here is the Contact Address Needed Below: Your Full Name: Address: City: State: Zip Code: Country: Tel-Phone: Bank Name: Bank Address: =========== I will been waiting to read from you fast with the details needed. Thanks, Best Regard Och så två telefon nummer till österike. Vad säger ni om en sån här försäljning....Är det inte lite skumt ?? Kan man verkligen göra en affär på detta sätt ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bukis 1 Postad 5 Juni , 2008 Luktar scam. Passa dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nozer 0 Postad 5 Juni , 2008 Om allt är som det brukar vara, så får du en bankcheck, som är på mer än vad du begär för båten. Du nämner det för honom, han säger ooops. Sen tycker han att du ska lösa in checken ändå, och sätta över det överskjutande beloppet till honom. Du går till banken. Dom kollar på checken, men kan inte verifiera den då det är en utländsk bank. Dom ger dig pengarna, du sätter in på hans konto... Ngra dagar senare ringer banken, då har dom sett att checken är falsk/saknar teckning, och du blir skyldig att betala tillbaka pengarna. O hoppasan, du hade juh gett tillbaks en rejäl slant till honom. Luktar klassisk blåsning om det här... /Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bror1 0 Postad 5 Juni , 2008 Precis vad jag misstänkte..Delvis därför som jag lade in inlägget. Hoppas fler läser och inte nappar på sånt här. Folk som vill köpa båt obesett är ju alltid lite skumt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 5 Juni , 2008 Hej! Välkänt scam på internet. Personen skickar dig av någon påhittad anledning en check på ett större belopp än du begärt för varan. Ber dig sedan lösa in checken och ta din andel och skicka resten till köparen. När sedan banken skyddar checken blir du återbetalningsskyldig för hela beloppet. Försök be om kontant överföring och du kommer inte att höra av personen mer. mvh //Ilkka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Icesteppe 0 Postad 5 Juni , 2008 Hoppsan jag var lite långsam där. //Ilkka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bror1 0 Postad 5 Juni , 2008 Nu har jag skrivit till blås snubben att jag inte tror att han är seriös. Och att om han vill ha båten så får han komma till sverige,se båten och sen köpa den. Sen kan jag inte förstå hur det kan vara så svårt att få sålt en helt fungerande 19 fots cabinbåt med plastskrov för 35000.En bra båt i bra skick. Titta på nordic 19 på blocket där är den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 5 Juni , 2008 Bra skrivet, hoppas att många läser detta. Så kanske några färre blir lurade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seagate 0 Postad 6 Juni , 2008 Öppna ett nytt konto på en bank. Låt han sätta in pengarna först. Eller så vet han ju var båten finns. Bara att åka hit och betala och hämta den Känner flera som handlat över kontinenten mot privatpersoner och det har funkat. Men man vet ju aldrig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordarn 0 Postad 6 Juni , 2008 Luktar lite Nigeriabrev detta.Här uppe i Åre har nu två fastighetmäklare varnat för liknande affärer.3miljoners villor som legat ute på just Blocket till försäljning.Svaren har kommit från precis Österike.köparen är så spekulant så,efter några dagar när pengarna skall föras över så har det blivit problem.Mäklaren ombeds att sätta in ca 15-20kr på ett konto i Österike.Detta för att det kostar för köparen att ordna alla papper.Pengarna skall sedan återbetalas med köpeskillingen,ja jävlar säger jag bara hur fans dumma är folk?? Be denna skummis sätta in pengarna på ditt konto om han skall ha någon båt.Annars kan han få ett gammalt badkar som jag har ute på lägdan,med kulhål i. Det gäller att passa sig för sådant här slödder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 6 Juni , 2008 fin båt det där en sån skulle jag vilja ha, lite dåligt med pengar bara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bror1 0 Postad 18 Juni , 2008 Jag vill att fler läser detta som ett varnade exempel på lurendrejeri Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser